Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan står det til rundt omkring? Er det stort sett mammaen som gjør alt siden hun er hjemme i permisjon, eller trår pappaen til?

Her i gården gjør jeg stort sett alt selv. Sambo pleier lage middag 2-3 ganger i uka (gjerne i helgene). Kanskje tømme oppvaskmaskinen en gang i uka. Ellers gjør jeg alt.

Han jobber veldig mye. Borte flere kvelder i uka. Av og til også i helgene. Vanlig at han går å legger seg etter middag siden han da må på jobb om kvelden. slik at han han litt å gå på. Jeg vet at jeg må støtte opp om at han jobber mye, men jeg blir så utrolig lei av husarbeid i perioder......Skulle så gjerne hatt litt hjelp av og til. Og ville vel ikke gjort noe om han kunne plukke litt etter seg. Klærne trør han av seg i en haug på soverommet. Og har utallige ganger sagt at det er viktig at han følger opp 5-åringen på kveldsstellet med at han skal legge klærne på vaskerommet. Vil jo så gjerne skape gode vaner. Små ting for dem, betyr masse for meg.

Hva sier dere, jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære jobber også veldig mye men vi har en veldig god fordeling på det. Han er kjempeflink hjemme likevel. MEN det går i perioder, noen uker gjør han ikke noenting nesten, andre ganger, som i dag, så tar vi en skikkelig "shinings" og da gjør han masse.

Det er forøvrig så godt som alltid han som lager mat, han er i ferd med å bli en veldig god kokk:) Jeg er kjempestolt. (jobber litt som kokk selv og mener det er viktig at min mann også kan lage både gode og sunne måltider dersom han skal være alene med lillemor over tid når hun blir eldre)

Gruer meg riktignok til å flytte, av den enkle grunn at huset vi skal flytte til er STOR, der bor lillebror og han skal bli boende så jeg vil få to menn, en baby, en hund og to katter å rydde etter, det er nok en helvetes til jobb. Ser jo hvor mye det er her uten alle tilleggene:p

Meeeen, stoler på at både min mann og min bror kommer til å ta i noen tak fremover. Og gjør de ikke det så får de bruke møkkete boksere. Jeg har nemlig etter mange år med en samboer som aldri gjorde noenting, blitt veldig flink til å la ting ligge til rette vedkommende rydder det bort:)

Skrevet

Her er det meg som gjør det meste. Han er mye på jobb og jeg syns det er urimelig å forlange at han skal gjøre husarbeid når han kommer hjem, når jeg har gått hjemme hele dagen. Han tømmer oppvaskmaskina og andre småtterier i blant, men jeg gjør alt det andre.. klesvask, støvsuging, vasking.. you name it. Terper mye på at han kan pelle opp etter seg, han tar feil dersom han tror han bor på hotell selv om jeg har "fri" hver dag.

Jeg er jo også driiiitlei av husarbeid, men det blir andre boller nå som jeg har begynt å jobbe to dager i uka. Da skal han vær så god få trø til sammen med meg mer enn nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...