PrøvLykken Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Eg har lugge mest på sofaen i dag, og har heile tida hatt kvilepuls på ca 90. Er det normalt? KAn det vere farlig på babyen?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Pga. økt blodmengde i kroppen din så jobber hjertet ditt "hardere" (raskere) enn før du var gravid. Så det å få økt puls under svangerskapet er helt vanlig. Økt puls og hjertebank skal visst være helt normalt:-)
PrøvLykken Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Takk. Håpar du har rett. Blir litt nervøs.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Slik har jeg i perioder også selv om jeg tar det helt med ro, men del høyere enn du. Her kommer den opp i 110-140 og ligger gjevnt der i flere timer. Er kjempeubehagelig, blir svimmel og uvel av det. Er vist noen gravide som får det slik. Har tatt EKG hos legen og alt ser bra ut. Selv om det er vanlig for noen gravide synes jeg du skal ta det opp på neste kontroll likevel bare for å være på den sikre siden :-)
Louise-and3girls Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 dette er helt normalt. Har snakket med en jordmor om det. Jeg har det sånn hver eneste kveld, ca en time før jeg sovner. det er slitsomt, men ikke farlig.
PrøvLykken Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Takk! Lettare å slappa av no:)
Micca81 Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har det også sånn, og synes det er ubegelig. Hvilepuls på 120 når man er på jobb er ikke noe gøy. Føles ubehagelig, blir så sliten av det. Men jeg får det til ulike tider. Tenkte jeg skulle nevne det for jordmor neste uke, siden jeg har en stressende hverdag. I tilfelle at det er årsaken. Var innom legevakta første gang jeg hadde det, ble veldig redd. Men alt så helt fint ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå