Salsa Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Flere som begynner å få det? Her i gården er junior nå på et stadiet hvor det virker som han tenker seg nøye om når han prater (ikke alltid, da). Det hender han sier noe sånn som dette når han f.eks. henvender seg til meg: "Men du mamma, mmm..jeg lurer litt på om....." Eller hvis man gir ham en instruks om noe, f.eks. å gå forsiktig i trappen, rydde etter seg eller andre ting, så sier han: "Ja mamma, det skal jeg jammen huske på, altså.." Har mange flere eksempler - det hender vi ler så vi nesten griner. Men vi prøver jo å være alvorlige når vi responderer da, så han ikke blir flau eller tror han har svart noe galt. Men gurimalla så moro det er med språkutviklingen nå om dagen - he he!
ekogm Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Ja, er det ikke moro ? Yngstejenta til min niese ( nesten 2 år gammel ) reiste seg ut, så ut av barnestolen nylig , så seg rundt i middagsforsamlingen og sa " Stopp, nå prater jeg. OK ? "
Meg + 2 prinsesser Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Hehe,ja det er kjempe moro:) Ler masse i disse tider, av herlige kommentarer: Min sier: "Mamma, jeg snakker til deg jo. "Mamma, du hører ikke hva jeg sier Og forteller meg gjerne hvis samboeren roper på meg, eller sier noe til meg som jeg ikke hører. "Mamma, pappa snakker til deg jo, nå blir han lei seg (for at jeg ikke hører) hihi. Helt herlig alder:)
ღtili35ღ Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Min lille frøken sier nå bla: Slapp av mamma, kommer om 2 sekunder. Kan ikke legge meg nå, er jo nyheter på tv :-)
Bratsj Skrevet 28. februar 2007 #5 Skrevet 28. februar 2007 Min også. Hun sier :"Jeg må bare gjøre sånn og sånn, jeg skjønner du" Eller "Jeg trenger ikke smokkene mine nå" og legger dem i senga si. Lett å skjønne hvor det kommer fra da ;-)
Snupidupi Skrevet 4. mars 2007 #6 Skrevet 4. mars 2007 Hær e det ei som si : Det va lurt mamma! Å det si ho om det mæste Også si ho : Åh det bi koseli også trur ho at alt som ikke ska skje i dag eller i morra ska skje på torsdag eller fredag... Å alt vi har i huset har vi fått i julegave Det e verkeli arti å spørr ho om div. førr tia... får så mange gjennomtenkte svar
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Det er herlig! Min toåring ser når jeg er sliten (er 33 uker gravid nå, så det hender litt oftere enn jeg vil ;o) ), og da vil hun at jeg legger meg på madrassen vi har i stua og hviler litt. Og så spør hun om hun skal hente "tablett" til meg - det er titralac som jeg tar pga. halsbrann når jeg legger meg ned... Ja - og så ber hun besøkende kjøre forsiktig hjem, gå forsiktig fordi det er glatt osv... Søte jenta.
*trinity* Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 :-D Kjempemoro å lese "uttalelsene" til deres søte små... Dattern min er 2 1/2 år hun da, men sa følgende da jeg spurte om hun jeg skulle hente litt vann til henne: "Signe deg så snill du er". Hun var febersyk og lå og tittet på en av favorittene blant Ivo Caprinos dukkefilmer - Tror hun har sett den litt for mange ganger ;-)
Salsa Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2007 Ha ha, ler så jeg griner! Må komme med en til som gutten vår har begynt å si. Det hender et par ganger i uka at morfar er innom oss og tar en kaffekopp. Dette synes junior er kjempestas (han er skikkelig morfargutt). Det er blitt litt av et rituale å hente en sukkerbit til kaffen til morfar og røre forsiktig rundt for ham. Nå har han begynt å si følgende når morfar skal reise: "Takk for kaffen da, morfar. Vi sees neste gang!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå