FruV Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 For 2 år siden fikk mamma en attpåklatt og hun kjøpte da ny vogn til ham. I dag var jeg på ul og det viser seg at jeg skal få en gutt og nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe ny vogn eller ta vogna til lillebroren min.. Er egentlig litt sånn at jeg skal ha nytt,men nå begynner jeg å tenke litt mer fornuftig ettersom vi blir 1 ekstra... Har enda ikke bestemt meg...
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Den er enkel: Kjøp ny og gi den gamle til meg. Jeg har ikke noe imot en nesten flunkende ny vogn.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 hehe. du få den? å nei du.hehe. ville ha brukt den etter lillebroren jeg. det koster å kjøpe alt nytt.er oppe iallerede 8000kr enda vi har noe fra før.
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Men jeg skjønner ikke helt hva du har imot å bruke den som lillebroren har brukt? Det er jo ikke som om det er noen fremmede som har brukt den? Jeg kjøper gjerne brukt, jeg, det er jo så mye fint utstyr som er pent brukt. Som du sier, det blir jo veldig dyrt. Og enda mer trenger man etterhvert.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 vet jo iallefall hvordan vognen er håndtert og fungerer da.
FruV Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Det er ikke noe galt med vogna,men det er noe med det at jeg vil ha en ny vogn og det er vel mest for at det er min førsteføde. Tar jeg vogna til lillebror så sparer jeg ca.6000.
ennaH Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Hvorfor? Det skjønner jeg ikke. Hva er det som gjør at du føler at du bør kjøpe splitter ny vogn? Tror du de andre babyene vil mobbe barnet ditt dersom vogna ikke er av siste modell? Tror du det er vognas alder som avgjør om babyen din vil føle seg elsket? Tror du de andre i barselgruppa di vil se ned på deg dersom du har fjorårets barnevognmodell? Jeg ville helt klart sagt ja takk til vogna! Du får ingen problemer med å finne noe annet å bruke de seks tusen kronene på!
julaugmamma Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Jeg kjøpte brukt vogn til snuppa mi. Den var da fire år og brukt til to, men så helt ny ut. (Det gjør den ikke nå... :-( ) Var kjempefornøyd. Og det var faktisk litt ok å ikke ha "lik" vogn som alle andre. Det var greit å slippe å bruke så mye penger, Det var en del annet som også måtte kjøpes inn. Denne gangen tror jeg vi kjøper ny vogn, men nå har vi ikke så mye andre utgifte heller... (Må ha en annen vogn, for det vi hadde har vært noen ganger på fly, så den er ikke lenger særlig god å trille..)
FruV Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2007 Jeg driter i hva folk synes,men det er et valg jeg må ta med meg selv om jeg skal ha ny eller brukt. samma hvilken vogn det er så lenge den er go å trille og at den ser nogenlunde grei ut og i dette tilfelle gjør den det.. Får si til mamma at jeg tar den og vet hun blir glad for det De 6000 tusen får gå til bryllupskassa =)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 27. februar 2007 #10 Skrevet 27. februar 2007 det vil jo sef være mest fornuftig å ta vogna til lillebroren din. Som du selv sier, du kan jo spare 6000 kr på det. I alle fall hvis det er en knakende bra vogn som overgår alle andre=)Men på en annen side så skjønner jeg godt at du har lyst å ha en ny vogn også;)det er jo noe spes med det å få barn, og man vil jo helst bestemme til den minste detalje hva man skal kjøpe til den lille. Både når det gjelder farge, type, modell etc. Jeg vurderte å kjøpe brukt(fikk ikke tilbud om å FÅ da)vogn, men da vi dro på Barnas Hus og så at de hadde 40% avslag på en flunkende ny Simo kombi- vogn i AKKURAT den fargen jeg ville ha, da slo jeg til. Den kosta oss 4000, og jeg angrer ikke et sekund. Men på en annen side hadde jeg ikke spart så veldig mye på å kjøpe brukt, da det var ganske dyrt det også..... Såh....du får tenke hardt. Forhåpentligvis trenger du ikke bestemme deg akkurat nå, men jeg tror nok du finner ut av dette=) Skulle forresten hilse fra samboeren min og si at dersom du tar vogna til lillebroren din, kan du selv kjøpe en sånn "kul" vogn(3-hjuling) når den lille blir litt større, hehe
Bimmer´n Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 Å, så heldig du er som kan overta en nesten ny vogn! Med mindre du absolutt ikke liker typen, så ville jeg selfølgelig takket ja til det. Blir så mange andre ting man trenger penger til........Og så er det jo bra med gjenbruk, veldig tilfredsstillende synes jeg da!. Men hater du vognen, synes du den er stygg eller umulig å håndtere, så kjøp ny:-)
Bimmer´n Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 Iallefall veldig mange av mine venninner som anbefaler meg å overta det jeg kan. De sier at de tenkte selv slik at de måtte kjøpe alt nytt, men innså fort at dette bare var unødvendig..........Tror det er noe i det jeg.
*RutIetutt* Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Spørs litt på vogna det...om du syns den fyller de behovene dere har (kanskje du ikke vet helt hva slags behov dere har om det er førstemann, men...) bla om dere kommer til å ha vogna mye på buss/trikk/i bil, turvogn el. Kommer an på hvor tung den er, liten å legge sammen, god å trille, stor bag...osv osv... Husk på at en vogn er noe en kommer til å bruke mye (det gjorde i allefall vi...) og da er det virktig at den "passer" så godt som mulig for deres behov. Irriterende med en vogn dere ikke er fornøyd med, så ender dere opp med å kjøpe en ny etter litt likevel kanskje...? Jeg vurderer å kjøpe nye vogn til prinsessa selv om jeg har en kjempeflott Teutonia som vi brukte til gutten vår som er to år...men det har bare å gjøre med at jeg vil prøve ut en annen type vogn;o) Har så lyst på en Bogaboo Cameleon...meeeen, den er så dyr....
Forskeren Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Jeg ville nok prøvd vogna til lillebror først, for det er ikke sikkert man med en gang ser hva man har behov for og hva som passer best. Man må ofte gjøre seg noen erfaringer. Og finner dere ut at den ikke passer dere så godt, kan dere jo kjøpe ny senere, kanskje bare sportsvogn også, så sparer dere litt.
FruV Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. februar 2007 takker for alle svar =) Vogna til lillebror er fin og den passer perfekt til vårt bruk. Samboeren min synes vi skal ta vogna til lillebror. Vi er ganske heldig å arver en del masse nye ting som bilstol,stellebord,klær og etc,men jeg føler at jeg må noe som ikke er brukt til gullet mitt.. Har heller ikke funnet vogn i butikken som jeg synes er fin enda,eneste er ei vogn jeg tenkte på jente men det utgår nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå