Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe lekekjøkken til snuppa på 16 mnd, men trenger råd om hvilket jeg skal velge :) Plast eller tre, brio eller fisher price eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte fisher price sitt pga av mange "aktiviteter" som å åpne og lukke. Etter anbefaling fra venner. Gutten vår fikk det når han var 15 mnd gammel.

Skrevet

sambuaren fekk angst av tanken på at guten vår skulle få seg leikekjøken. Han meinte guten garantert kjem til å verte homo av ei slik leike (høgt nivå på diskusjonen her i huset, som de skjønar). Men så sa dei i barnehagen at leikekjøkenet er yndlingsleika hans der borte, så no spørst det om ikkje eg klarer å bearbeide pappaen, ja:). Kva kostar eit slikt Fisher-Price-kjøken?

Skrevet

jeg kjøpte ficher price lekekjøkkenet til snuppa i ettårs gave nå, det kosta 599 i sverige der jeg kjøpte det, mens i norge kosta det 1100,- litt av en forskjell...

Snuppa er storfornøyd med det kjøkkenet=)

Skrevet

Finnes det en oversikt over hvilke butikker som selger Fisher Price? Bor på bygda så det er ikke så mange lekebutikker å velge mellom, vi har Ringo og Yes og ingen av de har dette kjøkkenet.

Skrevet

hmmm... vet ikke hvor, men vet at brio butikkene selger ficher price.

Skrevet

Hei!

Ser at du også holder til på sunnmøre... Du kan jo kanskje ta turen til Moa?! Der er det jo litt mer å velge mellom....:)

Har bare ringo og yes her vi holder til også... Ikke så veldig godt utvalg synes jeg...

Skrevet

Bor du i Ørsta du også da kanskje? :)

Blir nok å ta turen til Moa ja, har kikket litt rundt på nettet og det Fisher Price kjøkkenet såg kjempeflott ut. Satser på de har det der.

Skrevet

Nå skal jeg komme å være negativ, men dattere vår fikk Fisher Pricekjøkken i gave til ettårsdagen - og det har galant havnet i kjelleren. For den utgaven vi har, så finnes det to knotter til å skru på "platene", i to lydstyrker. Når begge platene er skrudd på den høyeste lydstyrken, er det et mareritt å være i samme rom, synes jeg. Og det mest problematiske er at de ikke går over av seg selv (som mange andre kjøkken) - men man må faktisk skru dem av på samme måte som man skrur dem på. Og DET var jenta vår ikke interessert i. Hun skrudde på platene - og gikk. Gang etter gang.

Så: det kjøkkenet ble ikke gammelt her i huset, for å si det sånn. Vi tar det vel opp igjen når hun har blitt litt eldre tenker jeg, for vår hennes det var det altfor tidlig å få et slikt kjøkken til ettårsdagen.

For ordens skyld skal det nevnes at vi måtte ha kjøkkenet i stua... stønn!

Skrevet

Nesten, holder til i Volda...:)

Men jeg er student, og skal flytte i påsken...:)

Skrevet

Vi valgte bevisst et uten lyd! Og siden det ikke er elektrisk kan det også bedre brukes ute, men vann o.l.

Vi falt pladask for Smoby sitt på Yes!, kostet 499,-, nymoderne og kjempestilig! Du finner det på Smoby.com, den modellen vi har heter Bonappetit eller noe sånt... Helt topp! Hun har jo mer moderne kjøkken enn det vi har selv men...!

Skrevet

Smoby.com? der kommer det bare en fransk side ??? var det riktig med Smoby.com? eller...? spent nå

Skrevet

jipp, det stemmer. Der fekk eg testa fransken min, gitt! Men kjøkenet ser kjempefint ut, sjølv om eg ikkje forstod alt som stod der. Søk på "Cuisine", så kjem det opp ei heil rad med leikekjøken, mellom andre dette "Bon Appetit"

Skrevet

sjønte ingenting der jeg.... hvor skal jeg søke etter cuisine henne?? HM å dette etter å ha hadd fransk i 3 år på skole (long time ago) :)

Skrevet

Vi har Brio sin komfyr, og jentene leker mye med den:-) Jeg har angst for å drukne i plastikkleker, og FisherPice har vi nok av her i huset.

Vi har kjelesett fra IKEA, koppestell og en del tre-mat(kjempefine og forseggjorte, kjøpes feks på Riktige Leker og andre butikker med barneting litt utenom det vanlige) og jentene leker osm sagt mye med servering og matlaging:-)

Skrevet

Greit å kunne spørre her inne gitt:)

Om Fisher Price sitt lager lyd er det faktisk ikke så aktuelt lenger nei, blir gal av alle lekene som bråker... Ikke er veslejenta noe glad i de selv heller.

Men det Smoby-kjøkkenet har jeg faktisk sett på!! De har det på Ringo-butikken her til 498,- Men ble litt skeptisk siden jeg ikke hadde hørt om merket eller noe fra før av.

Så da kan det hende det ender opp med det kjøkkenet likevel. Takk for alle råd :)

Skrevet

hmmm... ficher price og LYD???

det ficher price kjøkkenet jeg har lager ikke noe lyd i hvert fall, så da må det finnes forskjellige slag...

Skrevet

Sent svar her men...!

Når jeg går inn på www.smoby.com så kommer det opp flere land du kan velge helt oppe til høyre på siden.

Siden jeg er -relativt dårlig!- i fransk så velger jeg engelsk!

Her legger jeg inn linken så kan dere se om dere kommer inn på den her:

http://www.smoby.com/marques_marque_fiche_produit.php?id=3220

-Beste kjøkkenet jeg har vært borti iallefall! Veldig solid. Iflg. hun på butikken er Soby verdens ledende leverandør av solide plastikkeker til barn, og er bla. spesialister på utehus, uteleker o.l.

Personlige hadde jeg ikke hørt om de før jeg så kjøkkenet på Yes! men når du se de produktene de har på nettsiden så virker de jo veldig seriøse og gode. Og SÅ mye fine ting de har.... Sikle, sikle.. Hvis dere har gutter, sjekk ut Black & Decker verktøybenken dems! Søstera mi har den til sine gutter, og det jobbes kontinuerlig!

Skrevet

Ja, vårt lager iallfall lyd (Fisher Price) - den mest irriterende lyden i verden, så styr unna :-(!

Men er sikkert forskjellige modeller, ja.

Skrevet

vi har little tikes lekekjøkken.Eldste jenta fikk det til 1 års dagen(. er 8,5 år nå)Tror det kosta ca 1500 den gang.Siden jeg jobber som dagmamma så har det blitt leka masse med.

Skrevet

Ingen lyd på vårt Fisher Price kjøkken heller. Vi kjøpte vårt til 500 på Riktoge Leker. Vet det av og til er på tilbud på Obs og Smart Club til 349. På Brio koster det ca 700 kr. En lydløs hit her!

Skrevet

Har Fisher Price sitt. Ingen lyd. Han liker godt både å vaske klær og stryke klær. Lafer også kaffe til oss, men ikke ofte han lager mat på dette kjøkkenet :)

Koster 599,- på Extra Leker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...