cathrine&emma Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 min datter som jeg bare går hjemme med leker greit alene men ho leker ikke så mye med lekene sine liker bare å slenge de rundt forbi og gjør andre ting som å bare reiser seg å står med bordet eller med meg eller går rundt bordet og sofaen og drar ting ut fra skuffene.. har jeg for kjedlige leker til ho eller? oxo de to ordnen ho sier er mamma og emma(navnet sitt) hva gjør deres 1 åring? og er det mange her som ikke sover så mye på dagen? ho sover 2-3 ganger men sover bare en halv time eller 3 kvarter noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre har prøvd det meste og ho griner hver gang ho våkner, uansettt hva!!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Sover hun hele natten? Hun trenger nok bare å sove en gang i løpet av dagen. Mange sover godt ute i vogn i masse frisk luft. Det er veldig individuelt hva de leker med. De bør ha en lekekasse med masse leker i alle størrelser. Veldig gøy å putte ting oppi andre ting i den alderen. Mi tulle på 12 mnd er overalt og bamsen eller andre ting hun liker godt tar hun med seg når hun krabber eller går rundt bordet. Hun er veldig opptatt av hva vi gjør og har eller spiser. Hun liker å tulle, bli jaktet på og late som hun skal gi oss noe for så å trekke hånden til seg i siste liten.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Anbefaler åpen barnehage slik at babyen din blir stimulert og inspirert av andre barn ;-)
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Glemte å fortelle hva hun sier: mamma, pappa, og der. Hun vinker hadet og klapper. Men uansett slike ting er veldig individuelt
cathrine&emma Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2007 ja ho sover hele natten men det har bare vært i en mnd! går i åpen barnehage men har ikke vært der på en stund pga snøværet.. å lenge sover din tulle om dagen da? men ho tror ho trenger den søvnen så da jeg legger ho tror jeg fordi ho blir så dilltete og grinete vist ikke og det orker ikke jeg fordi jeg er alene mor.. ho liker oxo at jeg jager ho og later som om ho skal gi noe.. men er jo ikke værre for at jeg prøve å bare legge ho en gang for dagen men ho sover bare en halv time så vet ikke åssen ho blir utover dagen.. men hva ellers gjør dere om dagen da?når dere er hjemme?
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 når vi er hjemme hele dagen i helgene passer vi på å være ute litt, enten i vogn eller på akebrett. det har vært mye minus 10 og lavere og hun har vært en del syk etter vi begynte i barnehage slik at vi har desverre vært litt lite ute. Hun sover 1-2 timer en gang i løpet av dagen. Ellers lar vi henne leke selv, spiller en del musikk, danser og herjer litt, koser og bruker mye tid ved matbordet hvor vi spiser frukt, prater og tuller. dagene flyr uansett.
♥Emma*21febr06♥ Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Snuppa her henger også mest rundt bordet, elsker å gå rundt å studere fjernkontrollene før hun klasker dem i gulvet og ser på meg og smiler.. Hun kan krabbe bort til lekene sine og kan sitte der en god stund, men hun henger helst etter meg, og hun har mange og "riktige" leker, men hun er mest glad i bøker. Har alltid en tur ut i løpet av dagen. Og Emma sover også bare 1-2 ganger pr dag, alt fra 45-90 min. Men som oftest ca 2 timer tilsammen. Men hun er fornøyd når hun våkner. Vi har alltid på Voice musikk kanalen(utenom på morningen når Små einsteins og higglyby helter er på Disney..) Så vi danser, og herjer, jeg ligger på gulvet med henne, så glemmer hun meg og fortsetter med lekene alene. Så er hun med å legger sammen klær og slikt..
PMST Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 her er hun begynnt å klatre så hun er høyt og lavt..har gått en stund no så det er klatring som er det kjekke no.. klarer å klatre ned igjen fra broren sin seng og der kan hun styre på i evigheter ;0) Skuffer og skp er kjekke..kjøkkenutstyr og småbiler Danser så snart mobilen ringer eller noen synger..hehe maser masse mest babel.. har en del ord..Æsj,mamma,pappa,der,se titt tei,mat,mmmm=pupp oiiii,au sikkert noe jeg ikke kommer på ... Sover 40 min fra morgen til kveld er flink å leke alene med lekene sine når hun gidder..er meget nyskjerrig liten frøken dette ;0)
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Han har begynt å klatre på absolutt alt. Kommer seg oppi sofaen og tv stolen. Går rundt bordet og går mens han holder seg i veggen. Klarer å reise seg opp uten å holde i noe nå. Vinker hade, sier hade,mamma,pappa.boff,pus,der,nei,æsja,nam nam, mmh og brrrrooom hehe. Bil da:)Mye babbel som vi ikke forstår helt enda:) Leker seg veldig fint her etter vi kjøpte inn duplo og byggeting til han. Liker godt learning home sitt. I barnehagen leker han med de andre barna og koser seg faktisk veldig. Han sover fra 12-3 og legger seg i 7 tiden og sover til 8 neste dag. Liker veldig godt å danse og være ute i sandkassa og disse for tiden. Så vi er mye ute. Han er også mye med i stallen og storkoser seg når han er med. Veldig flink å leke alene men artigst når mamma el pappa er med.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #10 Skrevet 28. februar 2007 min gutt på 13 mnd kan gå (begynte når han var 10mnd) og springe, så her er det full fart fra mårra til kveld han er heller ikke så opptatt av lekene sine (til mammas store fortvilelse ) han går runt å roter i skuffer og elsker å leke gjemsel (han gjemmer seg med hendene fremfor øynene og jeg later så jeg ikke ser han ) , springe etter, og si ord (lyder) som vi hermer etter i det siste har han blitt flink til putte oppi leker, rive ned når jeg bygger tårn, spille på fløyte å riste på instrumenter.. elsker fjernkontroller og mobiltelefoner og holder telefonen inntil øret når vi sier hallohallo slaå av og på lyset er også kjempeartig...og ellers å trykke å røre overalt hvor han ikke får lov: her må jeg visst bli strengere... kaste å sparke ball og ballonger og alle leker som spiller sanger er han glad i å danse til. ikke glad i å sitte på fanget å kose med meg :,( Sitter stort sett bare iro når de er reklame på tv (helt oppslukt) eller når han får se litt film. Hne er så aktiv at han sover 2 lurer på ca 2 timer hver om dagen, han må ha det ellers blir det bare "rampestreker" og sutring her.. men vi står tidlig opp da ( 1/2 6- 6) han babler masse og kan si: se der, ute (elsker å være ute), mamma og pappa selvfølgelig , prøver å si storebror (litt vanskelig), pusi, lys, og rister på hodet når han ikke vil eller vet at han ikke skal Dette ble langt og det er sikkert mer Jeg gleder meg vertfall over å lese om deres barn kos
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 ... hihi... glemte å si at han kan vinke og klappe åsså
sneipen <3 snuppa Skrevet 28. februar 2007 #12 Skrevet 28. februar 2007 gutt på 13 mnd. bynte å ga da han va 10 mnd,så her e det full fart!! klatra opp trapper,stoler og ellers der det går ann å klatre. lika godt å lese/se i bøker,danse,herje-> spes me pappan:) leka masse me fisher-huset,sparegrisen,stable-leke,bil-leker. han e veldig flenk å leke aleina,men ælska at vi slår oss ialmme han:) vi bruka å dra ut på ake-brettet,eller bærre rett å slett ut å trille og/eller at han går litt sjøl åsså.. han e veldig interessert i bila/store kjøretøy! (arven etter faren ja;) ellers vinka han,klappa,dansa,laga div dyre-lyda ordan e; pappa,mamma(netopp bynt å sei det),der,tante,vov-vov,kjeks,se
sneipen <3 snuppa Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 glømte å sei at han e litt av en herme-gås!! tar etter masse av det vi gjør:) akkurat nu tørka han av bordet,for det har netopp mamman gjort!! åsså sei han hoff-hoff tel masse son kan vær litt skummelt for en litn gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå