Gå til innhold

Når kan jeg begynne å gi vanlig melk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 8 mnd, og nekter å drikke mme. Hun brekker seg og får frysninger bare hun kjenner lukta...... Hun har egentlig aldri vært særlig glad i mme, men de siste ukene har det vært full stopp.

Jeg klarer jo ikke å tvinge i henne noe som hun så tydelig ikke orker, så nå drikker hun nesten bare vann....

Hun har fått smake en slurk med vanlig melk fra mitt glass, og det likte hun.... Kan jeg begynne å gi henne vanlig melk så tidlig????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke man skal gi vanlig melk foer de er ett aar. Snakk med legen da noen barn ikke taaler mme. Lykke til:-)

Skrevet

du kan igrunnen ikke det pga tarmen og kroppen er ikke utviklet for det enda selvom ho liker det, og det er ting i mme som de trenger så å så lenge liksom derfor så skal du vente til de er 1 år, men jeg ville oxo ha snakket med helse søster og evt lege på helse stansjoen vist det ikke bedre seg fordi ho må jo ha i seg noe annet drikke en bare vann da...

Skrevet

Dattera til mannen min begynte å gi vanlig melk fra 7 mnd ( han kastet opp etter mme). Hun brukte H-melk 50% og 50 % av vann. Det går bra med gutten forsatt ( han er 16 mnd nå, stor og sterk gutt:)) Har du prøvd HiPP sin mme, den smaker og lukter bedre...

Jeg tror at du kan godt prøve :)

Skrevet

Du kan gi ku melk, men ring og spør hs om råd først. De skal egentlig begynne ved 10 mnd alder.

Skrevet

har svart deg ang melk inne på skravle..- men bør ikke gis før 12 mnd pga fare for allergi og tarmblødninger

Skrevet

i india, gir dem melk, fra dem er par dager (hvis mor ikke kan amme),,,også fortsetter dem med melk, men det er KUN FORDI MELKA DER NED ER HELT REN, DA DEN KOMMER RETT FRA KUA...SÅ...KONTAKTE BONDEGÅRD:)

Skrevet

skal ikke gi melk før 10 mnd, og bare som smak, ikke som eneste drikk. Har du prøvd å bytte MME? Syns det er stor forskjell på de, her er HIPP sin mest populær.

Skrevet

Kanskje kald mme er bedre? Ikke alle som liker lunken melk heller, så hvis hun liker kaldt vann så går de kanskje bedre med kald drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...