Gå til innhold

Overtrøtt og puppenekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig sliter vi sånn med å få den 2 mnd gamle gutten til å sove på ettermidagen, og jeg kjenner det stresser meg skikkelig. På formidagen er det greit, da dupper han litt i 9-10-tida, og så går vi tur i 11-12 tida, og da sover han gjerne i 3 timer. De siste dagene har jeg nesten ikke fått han til å sove etter det, og det er tydelig at han trenger det. Nå måtte samboern ut å gå en tur, håper han får sove da..! En annen ting er at han nekter å ta pupp når han er trøtt, jeg er nødt til å liggeamme for å få i han mat (og da spiser han masse). Det er så dumt når han har vært våken i 2 timer etter han har fått mat, da får han jo ikke sove lenge etterpå fordi han er sulten...! Innimellom lurer jeg på om det er jeg som stesser for mye med det, kanskje han ikke er sulten og trøtt i det heletatt??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har råd å komme med?

Skrevet

Hei! Jeg vet hvordan det er,her har det ikke blitt sovet noe særlig på hverken dag eller ettermiddag siden han bare var noen uker. Eller vi får han til å ta seg sånne halvtimes dupper etter mye vugging etc. Så jeg har en overtrøtt baby nesten konstant.... Er han virkelig overtrøtt så nekter han fullstendig å ta pupp, det som funker her i huset er da: Enten å friste han ved å melke ut noen dråper og ta på fingeren i munnen hans og bearbeide han til han husker at han er sulten.Å gå mens jeg ammer funker også noen ganger. Eller rett og slett å få han til å sove en liten stund (ti minutter kanskje) sånn at han blir litt mer våken.

Det tok lang tid følr vi skjønte at han faktisk var over- trøtt når han holdt på sånn, vi er førstegangsforeldre og trodde vel at han ville sovne av seg selv hvis han var trøtt.

Skrevet

sånn har jeg det også. Hun er 2 mnd. Sovner greit på formiddagen, mellom 10 og 12, og så pleier hun å sove ca 3 timer sånn ca 1 til 4 for da går jeg gjerne litt tur. Men etter 4 blir det vanskeligere å få henne til å sove. Og jeg ser jo at hun blir kjempetrøtt og da blir jeg enda mer stresset med å få henne til å sove. jeg blir også stresset når hun har vært våken i over 2 timer, for da MÅ hun liksom sove snart for å rekke å sove før hun bør spise igjen.... har ingen gode råd altså, villle bare si at vi er flere

Skrevet

Godt å høre at det er flere da... Jaja... får bare håpe det går seg til etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...