♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 han har de to siste ukene mer og mer villet bli trillet i søvn på dag tid, vært værre ogværre å få til å sovne på kvelden og i går måtte vi trille han i søvn i vogna han som har brukt å sovne av seg selv. så i dag nektet jeg å trille men har snakket med han og sunget og dyttet inn sutten en del etter tre timer sovnet han utmattet første soving og ble vekket etter en time til mat. så holdt jeg han våken i to timer han var blid hele tiden da han ble grinete la jeg han igjen uten å trille puttet inn suten og en gang til men så sov han. fant ut at jeg måtte bryte dette mønsteret nå ellers ville dette bli noe vi måtte bryte senere og da kansje det ville bli værre for ham og meg. men det er tungt når en bare vil trille og så vet at han sovner men når jeg må trille rundt en time for å få han i søvn blir det litt mye når han for to ukersiden ikke trengte det han er tre mnd gammel og har heler tiden sovnet selv. men føler meg virkelig slem selv om jeg ser det virket.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 du har vært slem. TA DEG SELV ET TAK, DETTE VAR HORRIBEL LESNING!!!!!!!!!!!!!!!11
♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 lol ;P koslig med anonyme not.
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Ja, lager de ikke fantastisk god stemning her inne vel?
♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2007 jo da serlig positiv holdning har de også disse annonyme.
Bølle&Frøet Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Tror ikke jeg bare snakker for meg selv, når jeg sier at jeg ikke bryr meg noe om de sarkastiske svarene fra anonyme. Jeg ler av dem....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 syns du har vært flink jeg. ikke alle som hadde klart å bryte mønsteret, og da hadde det jo bare utartet seg. lykke til
♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2007 tusen takk var det jeg trengte å høre. er litt sliten bare. håper jeg får gjort om mønstret å da.
Drømmejenta født 31.10.06 Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 Hei, Det er vanskelig å gå ut av et "fast" mønster. Jeg har selv en datter på snart 4 mnd. Har til dags dato ikke hatt noe problemer. Har lært at ingen barn gråter uten grunn, det er en grunn til det. De kan nok heller ikke bli skjemt bort så tidlig heller, jeg tror iallefall ikke det. Barnet forandrer seg fra uke til uke, hva den liker/ikke liker. Mange barn sover mest ute, du kan jo legge han i vogna å trille han ut på veranda'n.... Syntes ikke at du har vært slem, men man kan bli frustrert.
♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2007 han sover ute på dagtid så sant det ikke er for kaldt. og jo jeg har trillet han. men i dag har jeg latt vær. føler meg slem og har ikke latt han grint eller skrike. men passet på på andre måter for å få han vekk fra det mønstret å skulle trilles en time.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 27. februar 2007 #11 Skrevet 27. februar 2007 Hei du Synes du har vært flink jeg. Barn finner stadig på nye ting, og uvaner bør en nok være flink å plukke unna så fort som mulig. Så lenge du var i nærheten hele tiden og han visste det så ser jeg ikke noe galt i det. Vi driver natt avvenning nå vi og da henger jeg over kanten på senga hans og stryker over pannen, pakker smokk, tilbyr vann og prater til ham. Men plukker ham ikke opp. Kan ikke se at han lider noen nød av det. Så du har vært flink, og tro meg, det tar ikke mange gangene før han skjønner at det bare er å legge seg og sove med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #13 Skrevet 27. februar 2007 hei Forstår at det hjalp hos deg, og håper det var med denne ene gangen da? Men jeg syntes kanskje det var litt tidlig? dersom han bare er 3 mnd? Fra de er 5-6 mnd synes jeg de forstår mer og en kan begynne med tiltak for å fremme egen søvn og lignende. Men når han er så liten så er det flere faktorer, han trenger kanskje mer kos/trilling i noen dager? du er jo heldig med at han har vært så flink tidligere, kanskje han har noe ubehag...eks i magen...uten å gråte?, det har gutten vår hatt litt, han har da sovet godt i fang men ikke når han blir lagt ned, han gråt aldri, men merket han var urolig i kroppen og hadde smerter, hadde litt luftavgang og slikt.. Når han endelig etter 3 timer sovner så blir han vekket igjen og holdt våken? en så liten gutt? rutinene blir forandret hele tida hos de små, så kanskje det bare er en overgang? Håper ikke du tar deg nær av det jeg skriver, bare at det kan være andre måter å se det på? Men du kjenner jo best barnet ditt selv, og dersom det fungerte så har du jo gjort det rette:) Det er jo sant at de fort blir vant med nye ting og kan ta tid å snu på det dersom en ikke gjør det "med en gang"...lykke til videre og ikke ha dårlig samvittighet;)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #14 Skrevet 27. februar 2007 begklager..trodde han hadde grått i tre timer men at du prøvde å roe han...ser nå at han ikke har grått og du har jo vært der for han...fint at du torde og du har nok igjen for det i ettertid ja;)
♥sjiga♥ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. februar 2007 nei hadde aldri latt han gråte i tre timer er du gal og var ved siden av han hele tiden. og når jeg skrev at jeg holdt han våken i de to timene så var han blid og gurglende hele tiden og da han sluttet med dette la jeg han. og han sovnet. men han har også sovet mye mindre i dag enn han pleier pga dette. og nå til kvelden så valgte jeg å amme han i søvn. da jeg forsto at han ikke ville sovne selv. men for meg har dette vært tungt å se at han har vært trøtt ogsutrete og vist at alt han trengte var litt ruging. men likevel så har den rugingen blitt mer og mer derfor ville jeg stoppe det har ikke noe i mot litt ruging, men når det er på ca en time til hver gang blir det litt mye. han ble vekket etter en time da fordi jeg ikke lar det gå lenger enn 4 timer mellom hvet måltid på dagen. og etter mating virket han ikkeså trøtt og da var han på fanget ol. og det tok to timer før han var klar for å sovne, prøvde en gang tidligere men det gikk ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå