Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 ånei! jeg vasket lillegutts ulldrakt på 60 grader, å nå er den pitteliten... er det noe å gjøre for å redde den? det er en hel drakt fra nøstebarn...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Halloen! Har du vasket den med milo?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 nei.. jeg vasket den jo med de andre klærne.. å de vasker jeg med blenda sensitive...
Blomman Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 eneste råd må være å strekke den i våt tilstand... men om det hjelper nok er et godt spm.... ble vel bra krympa på 60 grader er jeg redd + at ullfibrene kan ødelegges etter vask med vaskemiddel som ikke er spesielt for ullklær- men om det da er snakk om en vask eller flere vet jeg ikke... Spørs om du ikke må gi den pysjen til noen som passer inn i den.... kjedelig greier da- de koster jo litt de pysjene. Men det er fort gjort å hive inn ting som ikke skal med i vaskemaskinen... trøsteklem
cashewnøtta Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Hei! Mente jeg hadde lest et tips om dette for litt siden. Søkte meg fram til det for deg. Om det funker vet jeg ikke, men det er ihvertfall verdt et forsøk! http://www.anis.no/hus-og-hjem/klaer-og-sko/krympet-ullgenser.asp
babyimagen!! Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 leste i foreldre&barn en gang et tips om å legge krympede ullklær i store mengder balam (hårbalsam)....
babyimagen!! Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 jeg mente altså vann iblandet masse balsam...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #9 Skrevet 28. februar 2007 Kanskje du kan legge den i bløt i lanolinbad og så strekke den i våt tilstand. Hvis det går har du også tillført ny lanolin og den skulle da klare seg. Jeg har ikke prøvd dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå