Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. kan jeg blande NAN 1 i grøten, eller må jeg kjøpe NAN 2?

2. hvordan unngå og få klumper i grøten?

3. hvor mye mme til en skje grøtpulver?

4.når kan jeg øke til og gi 2-3 skjeer grøt?

hun er 4 måneder og fikk første smaksprøve i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg vil tro du kan bruke Nan1 i grøten, selv bytta vi til Nan2 når vi begynte med grøt, men hadde ikke hatt betenkeligheter med å blande ut med Nan1.

2. Jeg har pulveret i ene enden av skåla, heller litt melk i "andre enden" og visper pulveret inn litt etter litt. Ikke klumper da =)

3. Jeg har ganske mye melk i, slik at den blir forholdsvis tynn siden han nettopp har begynt å spise grøt. Dette velger du selv. Prøv deg frem hva nurket vil ha =) Etter hvert lager man den tykkere.

4. Dette lurer jeg på selv også... he he, men har vel tenkt som så at når vi ser det går bra med grøt og avføring, da kan vi øke mengden. Her er mini kjempegla i grøt, så det blir nok ikke lenge til =)

Skrevet

Jeg lurer også på når man kan øke?! lillegutt er snart 5 mnd og fikk grøt første gang på torsdag. Han elsker det!!! han kunne sikkert spist en hel skål;) Jeg blander ca 40 ml mm til 4 små skjeer med grøt... er det for mye?

Skrevet

Når man blander grøt med mm blir den visst tynnere bare av det. Jeg blander med mme, for jeg ammer ikke. Man må nesten bare prøve seg fram tror jeg.

Jeg tar en toppa teskje med grøt, og blander med ca. 30 ml mme tror jeg. (Har ikke målt, men sjekket hvor mye det ble igjen på flaska i går etter å ha blanda ut grøten).

Min lille er også 5 mnd. Men han er født 6 uker før tiden, så vi fikk beskjed om å vente med grøt til han var rundt 5.5 mnd. Men jeg klarte ikke å vente lenger nå, og det har gått helt fint =) Skal prøve å gi han litt mer i kveld tenker jeg. 2 teskjeer. Han gomler det i seg og skulle gjerne hatt mer når det er tomt så ;-)

Skrevet

Vi økte bare gredvis for hver dag som vi så at det gikk fint.

1. dag: 1-2 teskjeer

2. dag: 2 teskjeer

3. dag: 2-3 teskjer

4. dag: 3 teskjeer

5. dag: 3-4 teskjeer.....ja da har dere vel forstått intervallene:-)

Flyttet måltidet til kvelden når vi var oppe i full porsjon. Etter å ha gitt 1/2 til 1 porsjon i 14 dager på kvelden alt etter som hvor mye han ville ha, innførte vi 1/2 porsjon grøt på formiddagen også.

Skrevet

Vi kjøpte NAN først og den stinker :), da ga vi bort NAN og kjøpte HiPP ( smaker og lukter bedre, synes mamma, hehe)

På esken står at man skal ta pulver først og mme/mm etter på. Vi fant ut at dette er lurt å ta mme/mm først og fylle små pulverporsjoner etter på, da blir det ikke noen klumper. Jeg hadde mm i fryser ( pompet meg i starten) og brukte den. MM var best, danner ikke klumper...

Bare de første grøtene danner klumper, det blir MYE bedre meg 6 mnd grøt!

Håper at dette forståelig ( ikke lett med norsk :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...