Gå til innhold

sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange er det på 2 trimester som er sykemeldte? Hvor mye og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 % sykmeldt her... pga ryggsmerter + at det er mange ting på jobb jeg ikke kan gjöre pga graviditeten.

Skrevet

Jeg har vært 100% sykemeldt fra jeg fant ut at jeg var gravid. Første 3mnd var jeg sm pga blødninger samt tidligere aborter. Etter det pga jobb som innebærer fare for utagering (psykiatrisk sykehus...) Var i utgangspunktet nattevakt, men går nå i aktiv sm på dag/kveld. Er vernepleier.

Skrevet

Har vært sykemeld 100% siden jeg var i uke 18, pga bekkenløsning og at arbeidsgiver ikke klarer å tilpasse arbeidet for meg. Mye tunge løft.

Skrevet

Jeg er sykemeldt 100% pga kvalme og oppkast + tretthet...

Jeg jobber i privat barnehage som ikke vil ha meg i arbeid halve dager... det medfører at jeg må være 100% sykemeldt når jeg ikke er ferdig med oppkast rundene før etter siste vakt er begynt...

håper å begynne å jobbe litt om 2 uker...

Skrevet

50% her... vært litt på og av... noe 100%sm tidligere, noe 100% i jobb...

men nå har det vært stabilt 50% en del uker...

Sover dårlig, og lite...

Har ikke energi til å jobbe 100%

Skrevet

i 4 uker var jeg 100%sykemeldt for jeg spydde hele tiden, var skikkelig dårlig, men nå er jeg sykemeldt 20% pga smerte i ryggen(bekkenet)

Jeg jobber i barnehage

Skrevet

Jeg er sykmeldt 100% p.g.a bekkenløsning....

Skrevet

jeg jobber jo bare helgevakter da, siden jeg er student.

Studerer fulltid, men nå er det mulig jeg blir sykemeldt fra jobben pga bekkenløsning.

mye tunge løft og ingen mulighet for tilrettelegging på jobben min, desverre.

jeg vil gjerne jobbe, da jeg føler meg ganske fin ellers, men hele dager på beina, uten mulighet til å sitte ned litt eller gå på do.. det merkes. når du da også må løfte svære stoffruller og plastikkduker osv, fordi det ikke er noen andre på vakt (går halve dagen med hjelp, andre halvdelen alene) så er det ikke mye lett med tilrettelegging.

Tenkte jeg kunne be om litt kortere vakter etterhvert da. for som sagt, jeg liker jobben min.

Skrevet

100% pga kyssesyken, jobber i barnehage saa det blir spennende aa se om jeg kommer tilbake og hvor lange jeg klarer aa jobbe.

Skrevet

jeg gikk 50%sykemeldt i over 1mnd,men da arb.giver ikke gadd å tilrettelegge noe for at jeg skulle klare å jobbe,så fikk jeg 100%sykemelding..

fikk bekkenløsning i uke 6,og vært 100%sykemeldt siden begynnelsen av desember..

kjenner at det virkelig hjelper å kunne styre dagen selv og kunne ligge på sofaen når bekkenet og ryggen er som verst..=)

er 27+6idag så hopper snart over til 3tri..=)

Skrevet

sykemeldt 60% jobber bare 40%

blir nok sånn fremover en stund også!

bekkenet tar knekken på meg!

Skrevet

når arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for den gravide skal dere ikke ha sykepenger men svangerskapspenger... det er en vesentlig forskjell for man kan faktisk bruke opp sykmeldingsdagene sine...

Skrevet

Jeg er endelig blitt SM i 50%. Skulle antakelig gjort det for en stund siden, da jeg har vært kjempesliten hele veien. Jeg eier ikke overskudd,har lavt BT og er generelt tung i kroppen (kun lagt på meg 4-5 kg,men...), så det er kjærkomment å få lov til å hente seg litt inn igjen. Vi skal lytte til kropen vår, og ikke hodet og den dårlige samvittigheta!!!

Skrevet

Er 30% sykemeldt, har vært det i en mnd , er i uke 22 nå. Dette pga bekkenet og er veldig sliten, lite overskudd til den lille jenta mi.

Skrevet

Jeg er aktivt sykemeldt i 100%, altså det blir satt inn vikar for meg hver dag, mens jeg går på topp halve dager og fri en dag i uka. Synes dette er en kjempe fin ordning for meg og arbeidsgiver. Jeg er ped.leder i barnehage så det gagner avd å få inn en ekstra person, det er det ikke akkurat flust av.

Grunnet syk.mld er stresskynnere og bekkenløsning. Slik regulerer jeg dagene selv, går hjem tidligere dersom bekkenet ikke er godt.

Skrevet

Vært 100 % sykemeldt i 3 uker nå. Risikosvangerskap, hydronefrose og fått operert inn JJ-splint i nyrebekkenet for 3 uker siden.

Skrevet

er 60% sykemeldt, men føler meg nå klar for å endre dette. regner med å jobbe 60% fra uka av. jobber i stooooor barnehage, og er mye belastninger. orker rett og slett ikke jobbe mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...