Mamma_Til_Adine & Mille Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har to venniner med noe fryktelig tykke barn... hun ene er 3 mnder og er 64 cm lang og veier 7578 g. Og han andre er 5 mnder. 66 cm lang og veier 8900 g... Er ikke dette utrolig mye??? Datteren min på 8 mnder er 69,5 cm lang og veier 8012 gram! Disse to andre er jo mye yngre enn henne! Derfor lurer jeg på, dere som gir flaske og har peil,hehe. Syns ikke dere det er mye melk å gi en liten baby 280 ml MME???Og gjerne annehver time, om ikke oftere! Jeg ammer selv, men de gangene jenta mi får flaske KLARER hun aldri drikke mer enn 125 ml! jeg syns det er så synd at disse mødrene ikke ser selv at ungen deres er så tykk.. folk snur seg jo å ser etter de på gata... Og jeg syns det er utrolig synd for ungen sin del... Hva mener dere?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. februar 2007 #2 Skrevet 28. februar 2007 Alle babyer er forskjellige...da vi var med snulla på sykhuset blei hun og hun andre som skulle i narkose veid. Hun andre var 14 mnd, og veide under 9 kilo, mens snulla var ikke 4 mnd engang, og veide over 6 kilo. Men snulla er ikke overvektig, og deres datter var ikke undervektig. Men når det gjelder mengden mme så synes jeg dette hørtes VELDIG mye ut faktisk...for det er forskjell på å gi mm og mme. Selv gir vi snulla mme, og hun drikker maks 200 ml, og da får hun mat hver 3. eller 4. time. Det har kun skjedde én gang at hun har nærma seg 280...drakk 270 engang, og da kan du tro at jeg fikk store øyne! Hvis de har stor appetitt, så ville jeg anbefalt velling og grøt til de. Er mer mettende, og da trenger de ikke så mye. Men du vet vel ikke hva helsestasjonen sier...tror de at hun hun kun ammer? For da er det ikke så farlig at barna får mye. Med mme er det anderledes, og personlig synes jeg at 280 er veldig mye...snulla mi er jo tross alt 4,5 mnd, og får ikke noe annet enn mme, men drikker ikke så mye. Og hun er like lang som de.
Mamma_Til_Adine & Mille Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2007 begge to har fått beskjed på helsestasjon om at det var galskap! barba deres var for tykke! jeg mener bare at det er utrolig dumt av foreldrene å ikke se at det går utover barnet! helt sykt... tenk åssen den magesekken til de barna ser ut? det ødlegger jo videre i livet for de og..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Men da blir det jo helt feil å gi dem så mye! Er jo skadelig for barna, rett og slett! Noen må jo gripe inn, men det er kanskje litt tabu. Kjipt at det skal gå utover de stakkars barna!:-( Får assosiasjoner til hun heksa i Hans og Grete som skal feite dem opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå