Kanutte og prinsen Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Vurderer å prøve dette nå ettersom jeg fortsatt er helt elendig nå i uke 13. Er imidlertid litt skeptisk til dette - liker ikke nåler, og har vel kanskje ikke heeelt troen på at det fungerer... Begynner imidlertid å bli desperat her nå, og synes jo stadig jeg hører om folk som sier at akupunktur har hjulpet dem veldig mot både det ene og det andre... Noen med erfaringer?? (både positive og negative =) )
Solskinnsjenta Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Jeg hadde to behandlinger da kvalmen sto på som verst i uke 9. Jeg syns at akkurat den dagen jeg hadde behandlingen ble det verre, men i dagene etterpå var jeg bedre. Du ligger på et bord (sånn massasjebord) og trenger ikke se nålene. Akkurat stikket kjente jeg ikke, men når de roterer nålen for å stimulere punktet kjennes det ut som et lite støt. Hvor mye du kjenner det varierer fra person til person. Vil også anbefale akupressurarmbånd som du kan ha på håndleddene hele tiden. Det hjalp ihvertfall veldig på meg. Ellers var kvalmen stort sett over i uke 14 for min del, så det er lys i tunellen! God bedring!
Solskinnsjenta Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 og du trenger ikke tro på at det for at det skal virke! akupunktur har gjennomgått masse tester for å finne ut om det er bare placebo, og det er det ikke Så selv om du ikke tror på det virker det likevel.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Hei jeg har ikke prøvd akupunktur, for det betydde at jeg faktisk måtte ut av huset for å få behandling Men jeg fikk legen til å skrive ut pyridoksin 40mg, som bare er et fancy navn på vitamin B6, og dermed ikke et legemiddel. jeg er nå i uke 17, og kaster fremdeles opp, men er ikke noe kvalm lengre. Vet ikke hvor ille du er rammet, men jeg holdt på å bli lagt inn, men fikk mast meg til å prøve pyridoksin + lovet å drikke masse. Mener det har hjulpet på meg, siden kvalmen og uggenheten er vekke, selv om jeg fremdeles kaster opp hver morgen. Nå er jeg så bra at jeg kan jobbe 50% igjen. for meg funket ikke akupressurbåndene, desverre, ei alt det andre jeg prøvde. Eneste uprøvd for meg er akupunktur, men da det var som verst orket jeg så vidt å gå mellom doen og sofaen, så det var ikke aktuelt...
Maibabyventes Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Jeg kan anbefale akupunktur på det sterkeste mot kvalme!!! Hos meg virket det helt supert, og gjorde at jeg greide å fungere. Hadde ikke kommet meg gjennom på skolen uten akupunkturen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå