Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Vi skal få en aupair fra DK som opprinnelig er fllipinsk. Problemet vårt er at visumet hennes går ut 3.mars( i Dk) Det blir for meg rart at hun kanskje må tilbake til fillippinene for 1 mnd eller noen uker bare for å ventet på svar. Kan hun komme å vente på svar hos oss i Norge? Hva er sjangsen for å bli oppdaget, hvis hun ikke har lov? Vi vil jo ikke være kriminelle, men sjangsen for avslag er svært liten og det blir veldig tungvint om hun må reise helt til Filippinene... Jeg oppleverr å få litt foskjellig svar fra UDI og så er de så lite menneskelige, fikk som svar at det var ikke mitt problem det var au pairens, så det fikk hun fikse selv.
Niño04 Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 En visum søknad skal leveres til ambasaden i det landet hun har oppholdt seg lovlig i de siste 6. mnd Hun kan ikke reise til norge før den er innvilget. Gjør hun det og det blir oppdaget kan hun risikere å bli utestengt fra norge/schengen i 2 år. Og ja de som jobber i UDI er ikke menneskelige. Makan til lite forståelse trodde jeg ikke var mulig!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Hun kan faktisk risikere å bli utestengt enda lenger også. Dessuten vil det sikkert framgå av passet hennes at hun ikke har reist tilbake igjen, og så inn i Norge når søknaden evnt blir innvilget. Svaret blir jo sendt til ambassaden også. Så nei, det er nok ikke så veldig smart. VIKTIG: Ta det aldri for gitt at en søknad hos UDI blir innvilget! Du ser jo her inne at folk som har barn sammen og bor sammen ikke får det, så ikke regn med noe. Det er i hvert fall min erfaring...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Jeg snakket med udi igjen etter å lagt inn innlegget. Jeg kan ikke ha henne hos meg, selv om jeg mener godt. Huff, hun kan også risikere at jeg må velge en annen au pair:( Føler men slem, men jeg må i jobb og vil ikke risikere å miste jobben min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå