Gå til innhold

sykemelding/egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

klipper inn noe jeg lurer på fra det laaange syteinnlegget mitt...

men kan jeg levere egenmelding på en deltidsjobb da?

Har tidligere bare jobbet i offentlig/kommunal sektor, så kjenner så lite til hvordan det fungerer i privat praksis?

Og hvordan gjør jeg det egentlig? skal sies at daglig leder også er sykemeldt, så har egentlig ingen sjef om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

så vidt jeg vet er det omtrent det samme reglementet privat offentlig for egenmelding/sykemelding. Noen bedrifter går etter IA-avtalen og da er det egne regler for antall egenmeldingsdager og hvordan dette deles opp i forhold til den tradisjonelle 3-dagers regelen. Det har uansett ikke noe å si om det er deltid eller fulltid, privat eller offentlig.

Konklusjon: Så lenge det er en vakt som er avtalt på forhånd er det bare å levere egenmelding så lenge du ikke har brukt opp dagene dine:)

Skrevet

takker:)

Fikk melding av sjefen min nå "egenmeldingspapirene ligger i egen perm på kontoret, ingen kan noe for sykdom, ta vare på deg selv"

hun er snill da:)

men huff.. får fryktelig dårlig samvittighet.. er jo litt sånn prevantivt da.. føler meg fin i dag, men vet at jeg blir fullstendig ødelagt om jeg tar en dag på jobb på lørdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...