VinterSol+2 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 klipper inn noe jeg lurer på fra det laaange syteinnlegget mitt... men kan jeg levere egenmelding på en deltidsjobb da? Har tidligere bare jobbet i offentlig/kommunal sektor, så kjenner så lite til hvordan det fungerer i privat praksis? Og hvordan gjør jeg det egentlig? skal sies at daglig leder også er sykemeldt, så har egentlig ingen sjef om dagen...
Lycheli Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Hei, så vidt jeg vet er det omtrent det samme reglementet privat offentlig for egenmelding/sykemelding. Noen bedrifter går etter IA-avtalen og da er det egne regler for antall egenmeldingsdager og hvordan dette deles opp i forhold til den tradisjonelle 3-dagers regelen. Det har uansett ikke noe å si om det er deltid eller fulltid, privat eller offentlig. Konklusjon: Så lenge det er en vakt som er avtalt på forhånd er det bare å levere egenmelding så lenge du ikke har brukt opp dagene dine:)
VinterSol+2 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 takker:) Fikk melding av sjefen min nå "egenmeldingspapirene ligger i egen perm på kontoret, ingen kan noe for sykdom, ta vare på deg selv" hun er snill da:) men huff.. får fryktelig dårlig samvittighet.. er jo litt sånn prevantivt da.. føler meg fin i dag, men vet at jeg blir fullstendig ødelagt om jeg tar en dag på jobb på lørdag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå