phantomet Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Nå har Måka startet sitt utforskende liv, som innebærer at han snurrer rundt og rundt på gulvet. Enten mage-rygg-mage-rygg, eller rundt og rundt sin egen akse... Og så blir han så sinna når han ikke får til det han hadde fått impuls om..leker som ligger for langt unna, leker som ikke er gode å tygge på, leker som er vanskelige å holde - alt kan vekke et utrolig sinnesutbrudd, med den såreste gråten i verden som følge.. Han har et babygymstativ som det henger forskjellig i. Alle disse blir sjekket og revet i, før han snurer seg helt fast i stativet. Om ingen redder ham med en gang da, så tar han bare benet på stativet og lemper hele greia avgårde bortover gulvet... Vi kjøpte en liten lekematte til å ligge på. Denne matten fungerer nå som midtpunkt i en bevegelsesradius på 2-3 meter.. Måka havner nemlig ut på det glatte gulvet, og da er det ikke måte på hvor langt man kan snurre... Og han prater, både blide utrop og klaging, og klaging er det absolutt ingen tvil om at han kan... Helst vil han at mammaen skal være sammen med ham hele tiden, gi ham det han vil ha, og hjelpe ham rundt. Setter jeg ham i vippestolen, vipper han så heftig og fort at mammaen nesten blir sjøsyk av å se på ham...men gløtter jeg bort på ham, bryter ansiktet ut i det skjønneste tannløse smilet, mens ben og armer går som trommestikker.. Bilsetet er noen ganger stas, andre ganger slett ikke...og nå har jeg skjønt hva det er som er utslagsgivende. Om han settes i setet i gangen når vi skal avgårde, og setet står på teppet, blir han sint. For da klarer han ikke å gynge. Setter jeg derimot setet rett på gulvet er det stor stas, og det er faktisk en sjanse for å få på seg eget yttertøy før ungen er lilla av hylingen... Ja slik er hverdagen hjemme hos oss. Mye lagt opp etter hva Måka synes er artig. Han nærmer seg 6 mnd og er stort sett en blid unge, men med en veldig bevegelsestrang... Gruer meg litt til han for fullt setter i gang med utforskingen, krypende og gående...oioioi
Trollmora Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Ja tiden går utrolig fort! Snart løper begge rundt i huset og hyler etter hverandre ) Synes at den verste perioden er når de begynner å reise seg. Da blir de stående mot de umuligste ting. Samtidig er det lettere å reise seg enn å sette seg, og den misnøyen som de da gir utrykk for.......
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 tenkte jeg skulle høre hvordan måka utvikla seg,men så kom det av seg selv jo ;o) han lille bolla her er fremdeles lat...han ligger stort sett der vi legger han,men siste dagene har han begynt å trene.babygymen er vekter.opp og ned,opp og ned...til han ligger der med øya i kryss og stirrer på snurregreiene på nederste stengene.hehe å speil,det kan brukes til å sleike på...wiiiii hvor morro da. men spør meg om hopping,og du skal få et langt referat....der er arma mine også laaaange...han gidder ikke snu seg noen veier.vipper på siden for å hente en leke,eller fra magen til rygg for å slippe å ligge slik.er og blir lat...men,gjør ingenting.for det kommer seg når man minst aner det ;o) vippestolen er en morro sak ja.bare spenne litt,og vips man gynger og gynger. å tenk at nurkene våre snart er 6mnd da !! hvor ble det av disse små babyene våre?? tia går så alt for fort den. morro å lese om måka =) ser for meg en liten søt gutt med verdens søteste smil.å to lure små øyne som glinser til en.å jeg tror han er lyshåret ;o) har dannet mitt eget bilde av måka jeg,hehe. min lille klomp er ute å triller han...pappan fikk sånn plutselig lyst til å trille.så di får vel oksygensjokk begge to =0) men deilig med noen min her,bare jeg og jentene ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Velkommen Phantis:-) Det er nemlig da at kiloene til oss mammaer begynner å forsvinne;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå