Januar 2010 <3 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Skjønner meg ikke på dette her jeg. Når man er gravid er jo både lege, jordmor, tannlege osv gratis. Men fyioterapi????neida. Noe så tragisk dumt. hadde jo ikke trengt fysioterapi om jeg ikke var gravid..
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Spørs på diagnosen det. HVis du ikke er syk nok (?) må du betale, men med f.eks bl med gangvansker er det gratis..
Happy Ignorant Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Fysioterapautene har en liste med sykdommer. Har du en av disse diagnosene slipper du egenandelen, ikke ellers, uansett hvor syk du er.
palia Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 da jeg var gravid og gikk med bekkenløsning, betalte jeg 50 kr gangen i egenandel hos fysioterapauten, syntes ikke det er så masse. men tannlege har jeg ikke hørt at noen får gratis, var i "gamle dager" det....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Legen min skrev att jeg hade bekkenløsning da jeg kom til fysioterapeuten så var det fel diagnos men jeg kunde enda fortsetta gå hos fysion gratis pga legens diagnos!
Happy Ignorant Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Litt forskjellig praksis her, tydeligvis. Jeg måtte betale 150 kr i egenandel da jeg hadde bekkenløsning m gangvansker i begge mine svsk. Gikk med krykker og teipet rygg.
soria moria og nurket Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Kort fortalt: Frem til 1.juni 2006 måtte man betale 50,- i egenandel for fysio, dette er nå fjernet av stortinget slik at feks bl med gangvansker, opptrening etter div operasjoner, revmatikere og astmatikere igejn har krav på gratis fysio. Privatpraktiserende fysioer MED DRIFTSTILSKUDD følger disse retningslinjene, de UTEN tar den prisen de føler de må ta siden de ikke får støfte fra kommunen. Ganske bak mål den ordningen, for det er ikke nødvendigvis de flinkeste som har tilskudd...Men jeg skal ikke dra dere inn i min fagdebatt her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå