Nr 2. 31.01.10 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Noen som vet om unger på 8mnd kan få Biola, hun har hatt spy syken og har nå litt diare leste her at størrre barn kan få biola for det kan hjelpe på diare, men det sto ikke noe om alder... noen som vet?
haater husarbeid Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Det er jo en del sukker i Biola da, men den mageregulerende virkningen er helt formidabel. Men det anbefales vel ikke å gi vanlig kumelk til barn under ett år?? Hva med å prøve vanlige kjerring råd som blåbærsaft, to ts bakepulver i varmt vann eller umoden banan?
To gutter og en jente Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 En lege sa til meg at en kunne gi yogurt til barn ned til 4-5mnd. Dette var bra om de var syke og en var ute på reise. Da burde vel biola være vel så bra. Poenget er bare at melken er syrnet. Så jeg ville gitt litt. Sukkeret ville jeg ikke bekymret meg for. Du gir ikke så store mengder!
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2007 ok.. snakket med lege i går, når dem har spysyken og diare så er sukker ,salt og drikke det viktigste.kunne faktisk gi utristet cola... men da kan jeg vel prøve litt biola..
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Min helsesøster sa til meg at jeg gjerne kun gi litt Biola fra 8mnd alder. Syrnede melkeprodukter har ikke samme negative effekt på jernopptak som produkter av fersk kumelk (sa hun). Ellers er utristet farris blandet med eplemost et godt gammelt kjerringråd.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Her står det litt ned på siden at barnet kan få litt yoghurt fra 6 mnd alder :-) http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Du kan visst gi syrnede melkeprodukter som yoghurt og biola fra 10 mnd alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå