Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som pågår her inne om amming og mme.

Har vi virkelig ikke kommet lengre i dagens samfunn enn å sitte å pirke på hverandre på denne måten?

Er det virkelig veldig viktig for noen hvorvidt babyen til "bjarne betjent" som sitter med dataen sin 70 mil unna gir ungen mm eller mme?

For jeg må innrømme at jeg bryr meg igrunn døyten om hva naboen får å spise, langt mindre en helt totalt ukjent baby et annet sted i landet.

Jeg driter også langt og sidelengs i hvorvidt man har sluttet fordi man selv ønsket det eller fordi man ikke fikk til ammingen. Hvorfor skulle det bry meg egentlig? Og hvorfor skal det bry deg?

Og det er ingen vits i å forkaste all forskning i disse debattene slik som noen gjør, det er heller ikke noe poeng å dra frem gamle, tilbakeviste studier.

Jeg er ganske så sikker på at det ikke finnes en eneste mor her inne som vil sitt barn vondt. Jeg er av den (naive?!) tro at alle ønsker det aller beste for sitt barn, utifra forutsetningene man har tilgjengelig.

Så med dette sagt, så har jeg jo dessverre bidratt med enda et innlegg til den superidiotiske debatten her, men jeg håper at kanskje, denne gangen, er det noen som åpner øynene og ser hvor utrolig dumt dette er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå engang sånn at folk har et eller annet påtrengende behov for å dytte sine synspunkter over på andre, problemet er bare at de ikke fremstiller det som synspunkter, men som regler for hvordan man skal gjøre ting.

Jeg er helt enig med deg at hva andre babyer enn min får å spise, det bryr jeg meg mindre om. Skjønner ikke at folk lar seg hisse opp engang. Vis meg den ungen som har dødd av å få mme, så skal jeg fronte amming for alt det er verdt. Inntil da får folk gjøre akkurat som de vil!

Skrevet

Det finnes barn som har dødd av mme (ref Nestlèboikotten) men det er ikke relevant for diskusjonen om amming i Norge:)

Takk for et godt svar, alltid hyggelig når noen er enige...

Jeg er lei hele debatten, godt jeg ikke er alene.

Debatten kommer ikke til å få mme mammaer til å amme eller ammemammaer til å gi mme, så poenget er jo tapt.

Skrevet

De som har dødd av mme er vel i den 3. verden, fordi de blander med skittent vann og tynner det ut? Det skjer vel neppe i Norge. Har selv blitt foret opp på mme, i likhet med søsknene mine, og vi lever da alle i beste velgående, uten en allergi eller sykdom :)

Skrevet

Det er i den 3 verden ja...

Tror nok det går greit med alle barna her inne jeg, uansett hva de er foret opp på:)

Skrevet

Utrolig bra skrevet tillab!!!:) er så enig så enig!!!

*singnerersåblekketspruter*

Skrevet

Nei, det finnes mer interesante ting å krangle om: været, hastigheten gress vokser i, g-streng vs bomullsgiganter og selvsagt hvilken bilfarge som er tøffest:)

Sier meg enig jeg...

Skrevet

Hvorfor i all verden er du inne på slike sider om du driter i dems innhold?

Skrevet

Åh, tilab! Endelig et vettugt menneske. Godt å se at man ikke behøver å bli helt koko av å få barn.

Skrevet

Dere må jo tenke på at det hele veien kommer inn nye folk her, nybakte mødre som kanskje lurer på forskjellige ting om mm og mme. Ikke kan de vite at det har vært diskutert mange ganger før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...