Gå til innhold

KJØNN? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Når fikk dere vite kjønn? Vi var på ul pga blødning, var 14+8. HUn så ingen tissemann eller pung. men ville ikke si sikkert. Burde dette vært litt synlig nå? er jo ikke lenge til vanlig ul, som er 15.mars.. Og da pleie man jo se eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan som regel ikke se kjønn før uke 17 tidligst.

i noen få tilfeller kan man det, men ikke ofte.

mao må du vente til ordinær UL

Skrevet

Er jo mange som får vite kjønn på den vanlige ultralyden, så det får du nok om de vil og kan se det.

Men.. 14+8.. Hvordan får du det til? En uke har kun sju dager, og graviditetsukene starter jo på 0..

Skrevet

Hei!

Mener å ha lest at det er teknisk mulig å se kjønn fra uke 14, men at det da ikke er helt sikkert, og veldig avhengig av hvordan barnet ligger. Det er nok mye lettere å se på den ordinære ul-en, selv om det ikke alltid er bankers da heller.

Skrevet

Det er visst noe med at de ser rimelig like ut, men så er det noe med hvor "hevede" de ser ut. Innbiller meg at gutter ser mer "hevede" ut enn jenter.. Men nå fisker jeg info som jeg ikke en gang husker hvor kommer fra. Mulig det var fra den der dokumentaren "In the womb" som jeg så søndag..

Man skal i alle fall være rimelig flink til å se forskjell om man skal garantere noe. Er bedre å høre hva de sier på vanlig UL enn å satse på det de sier i uke 14, synes jeg da. Og ikke en gang da er det spesielt sikker estimering, en gang.. Jeg kjenner minst to som har fått vite at de har fått gutt, men fødte jente. Så.. Ja.

Skrevet

Jeg var på ordinær UL i går, 18+4. Alt var bra og det var kjmpegøy, men jordmora kunne ikke se om det var jente eller gutt. Jeg tror hun trodde jente, men hun ville ikke si noe. Synes det er bedre å ikke vite, enn å tro feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...