Happy Ignorant Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hvordan gjør dere det? Lar dere den lille ligge å skrike til de andre barna våkner? Lillemann skriker helt sinnsykt høyt, og storesøster på 2 år ligger vegg i vegg. Lillemann er 6 mnd, får 4 måltider grøt, og skriker på pupp oftere og oftere, minst 4 ganger pr natt... Har prøvd å tilby vann, men han skriker jo bare så høyt at hele familien blir vekket, så da er det fort fram med puppen. Finnes det noen andre metoder for å få tilbake nattesøvnen?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Lurer på det samme - har bare utsatt og utsatt denne avvenningen, for hu skriker veldig høyt. I natt prøvde jeg å hoppe over ett måltid, men da måtte hun opp å kose litt før hun roa seg. Og det er joikke lsik det skal gjøres vel? Erstatte maten med kos - er jo like dumt det?
Happy Ignorant Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Huff ja, ikke så lett dette her. Skal liksom være opplagt til å ta seg av ungene på dagtid. Dytter denne opp igjen, tilfelle noen har noen tips til oss.
haater husarbeid Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har såvidt begynt å kutte ut nattmåltider. Mini er 6 mnd i dag og får to grøtporsjoner pr dag. Merker at han blir tørst av grøten, men vil jo ikke ha vann Så jeg er like rådløs som dere. Måtte til med to attpåtårer mme før leggetid i går (før halv ti begge gangene). Så våknet han halv tolv (jeg hadde bestemt at det ikke ble pupp før kl ett), jeg dyttet inn smokken 2-3 ganger og han la seg til. Kl halv ett var lydnivået så høyt at jeg bare ammet han for å ikke vekke han på naborommet. Han våknet og hylte igjen kl fem, men jeg tenkte han kan jammen vente til seks, så jeg dyttet inn smokken 5-6 ganger og han sovnet og våknet ikke før kl halv sju!! Tror nok at han er tørst og ikke sulten på natta. Jeg prøver å vente fem min før jeg "reagerer" på gråten, noen ganger legger han seg til selv. Men begynner han å hyle skikkelig, trøster jeg han og roer han og så legger han ned i senga. Tror at vi må til med tilvenning på vann, virker som det er problemet her. Lykke til begge to
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Joda, det problemet har vi og, eller enda værre, vi har de på samme rom. Ble til at storesøster som uansett kommer inn til oss på natta fikk sove hos oss de nettene det pågikk (er akkurat ferdig og har 3 skrikefrie netter bak oss nå) Så da kan storesøster sove på rommet igjen. Dessverre er hun på 2 mer umulig enn hun på 7mnd, men men, man kan ikke få i pose og sekk:)
Happy Ignorant Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Tusen takk for svar. Min har begynt å like vann, men bare på dagtid dessverre. Gir jeg det på natta blir han kjempesint, og setter inn sirenen. Men du har nok rett, tror neppe han er sulten, så det er nok bare vanen som må vendes, er bare redd det vil ta lang tid. Huff, gruer meg skikkelig til dette, men det er vel bare å hoppe i det og få det overstått. Lykke til dere andre også!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Sitter her med samme problem og frøkna er 8 mnd. og ber om pupp oftere og oftere om natta. Tror det er tørst og kos (tar ikke smokk). Hun er heller ikke veldig flink til å ta flaske så det blir smått med vann og enda mindre med MME- og ihverfall ikke av meg. Jeg har prøvd å drøye måltider, men det ender opp med at de 2 andre vegg i vegg våkner. Har lurt litt på å gjøre det sånn som når andre mann skulle avvennes. Ta det værste i helgen og sende de andre på overnattingsbesøk hos besteforeldre. Så får ihvertfall de sovet. Det er det beste forslaget mitt.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Husker med førstemann at jeg begynte å gi flaske på natta etterhvert. da får de ikke den kosen og oppmerksomheten på natta hvertfall tenkte jeg. Gav han flaske med mm mens han lå i senga si. Gav han erstatning noen ganger pg etterhvert vanlig melk. Nå hører det med til historien at han fikk mat på natta til han var over året, men han våna bare en gang mellom 20 og 8 ca og sovna med en gang etter flaska så jeg syns det var helt greit............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå