Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hei, har en sønn på 2,5 år. Han har hatt influensa/virusinfeksjon i nesten to uker (har fått antibiotika og er på bedringens vei). Men han spiser og drikker lite på dagen--en yoghurt og litt frukt på en dag eller spaghetti og noen biter frukt--og nesten ingenting eller ingenting om kvelden. Uansett hva vi tilbyr ham vil han ikke ha det. Det eneste han har lyst på er snop og kake (men det gir vi ham ikke).Så våkner han om natta og er sulten og etter han har fått mat, er det veldig vanskelig å få ham til å sovne igjen-det kan ta en til tre timer. Han er også plaget av mareritt om kaptein sabeltann, supermann osv. Er det noen som har noen tips til bedre netter? Han må ligge i senga vår for å få sove og da blir det vanskelig for oss voksne å sove og....
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Du vet de frukt på beger i butikken til små babyer? kanskje du kan prøve å gi han litt sånn om kvelden? Liker han å se barnetv? isåfall, kanskje du kan prøve å lure i han litt "knekkebrød kjeks" (som jeg kaller det) og melk mens han ser på barnetv. Nå vet jeg ikke om du gjør det, men hva med en koselig bok før sengetid? Bruke god tid på det, og prat om boka eller noe sånt. Prat om hva dere har gjort på dagen, du vet...om hverdagslige ting. Eller så kan du kjøpe kammille te til han? Har egentlig ikke noe gode råd, men jeg gjorde hvertfall dette med sønnen min, og det hjalp. Tok tid da, men hjalp til slutt.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Dette er jo tydeligvis en tid som han trenger for å komme seg til hektene igjen. Hva med å legge deg med han? Eller på en madrass ved siden av? Gi han smoothie med yoghurt, banan eller hva han enn liker? Lag havregrynskjeks uten sukker Havregrøt? Rømmegrøt?
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Det som glir ned av mat ved sykdom her hos oss, er: Nestle Frutti beger Drikkebiola, små flasker med sugerør Pasta (helst penne eller skruer) Yoghurt Fiskepudding Mat som "funker" av og til: Riskaker Fullkorn-skorpor Kiwi Varm melk på tutekopp Fiskegrateng (uten poteter og tilbehør ved sykdom) Kornmo-kjeks Har du forsøkt kakao? Forsøkt med litt havregryn i yoghurten? Når det gjelder mareritt, så sliter vi med det samme, bare at hun vil ikke (husker ikke?) fortelle oss hva hun drømmer. Vi har en feltseng på rommet hennes, og en av oss sover hos henne når hun har behov for det. Det varer ikke evig, så vi er ikke så strenge på at hun må sove alene (så sant vi ikke oppfatter at trass er årsak til nattevåken) Hvis han ikke har en nattlampe på rommet sitt, så anbefaler jeg det. Det hjalp veldig hos oss (men fjernet ikke problemet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå