Solskinnsjenta Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Sitter i sofaen og hoster og hoster. Kjipt å være syk! Mannen min har vært syk hele helgen, og jeg trodde jeg skulle slippe unna, men nei da! Hvor høy feber kan jeg forresten ha før det er farlig? Mener å huske at jeg ikke bør ha mer enn 39 el. noe pga babyen...
@nne p@ l@nne Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Vet ikke det med feber. Men ville bare si god bedring:-) Har selv fri i dag og er heldigvis ikke syk. Det er ikke falig å ta paracet eller panodil for feberen når man er gravid. Det er bedre en å ha feber:-)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Da er vi 2:( Er så utrolig kjedelig å være syk.. Er heldigvis litt bedre i dag enn jeg var i går.. Også får jeg så utrolig dårlig samvittighet av å ikke være på jobb... Er så mange syke der... men men.. Det med feber og fosteret vet jeg faktisk ikke.. det jeg vet er at har man feber skal man ta Paracet for å få den ned, fordi det ikke er bra for bebien.. men hvor høy feber som er farlig vet jeg ikke...
SOMMER :) Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Hei, uff ikke moro å være syk! Sist hadde jeg rundt 40 i feber. Tok da paracet som etterhvert gjorde at feberen sank. Ringte føden og de sa det ikke var farlig om det ikke varte veldig lenge. Altså en halv-hel dag med 40 i feber. God bedring!!
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 jeg har hatt høy feber hele helga. ringte til legevakta for å høre hva jeg skulle gjøre. Så fort vi gravide har feber over 38grader må vi ta en paracet for da har fosteret alt 39,5!!!!! Bedre med paracet enn å koke ungen fikk jeg beskjed om. Og det er jo sant. Var hos legen i går og der fikk jeg det bekreftet. Får lov å ta en tablett hver 6. time - altså 4 i døgnet. Hoste: Drikk masse krydderte. Hostesaften solvipect kan tas 3 til 4 ganger til dagen, 5 dager. Det med drikke var veldig viktig for å opprettholde væskebalansen. Vi må drikke 1/4l i timen for at ungen vår har det greit. Det kan være vann, te, buljong, juice +++
Solskinnsjenta Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Takk for sympati og gode råd! Skal lage meg en ny kopp te nå. Har akkurat sovet en liten halvtime (eller prøvd- hehe) våkner hver gang jeg må snu meg. God bedring også til dere andre syke der ute. Vi får lide litt sammen
VinterSol+2 Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 uff, stakkars dere! Sender bare massevis av sympati og gode tanker jeg! håper dere blir fort friske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå