Gå til innhold

uke 17 kjenner ikke liv enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? blir jo så bekymra. Når BØR man begynne å kjenne liv a?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt - iallefall ikke om du er førstegangs. Jeg kjente det i uke 16 første gang, men denne gangen gikk jeg til uke 18 før jeg kjente noe...men det har nok litt med at morkaken min ligger foran på magen og demper sparkene. Kommer veldig an på hvordan babyen ligger, hvor morkaken er plassert og hvor aktiv den lille er for når du kjenner liv første gangene. Det kommer nok snart:o)

Skrevet

tror ikke du trenger å stresse. de fleste kjenner ikke liv så tidlig. er vel vanlig rundt uke 20 tror jeg. selv kjente jeg det i uke 15 men jeg ahr en fra før og med første mann kjente jeg det ikke tidlig :)

Skrevet

Jeg er i uke 17, kjenner heller ikke liv. Har bestemt meg for ikke å bli bekymra før i uke 20. Tror å kjenne det mellom uke 18 og 20 er vanlig. Har du vært på UL? Jeg skal i neste uke.

Skrevet

er selv i uke 19, og har ikke kjent liv (ikke helt sikker i alle fall...:)) men var på UL i går og alt sto bare bra til, barnet var veldig livat...:) så jeg tror ikke du bør være bekymret.

Skrevet

er også i uke 17. Har ikke kjent liv enda, er førstegangs jeg.

Det varierer litt for førstegangsfødende, men alt fra 15 - 25 er visst vanlig.

Mener jeg har lest man skal kunne kjenne liv hver dag fra uke 28.

Så jeg er ikke så veldig bekymret enda.

Har hørt hjertelyden, da. Så jeg vet at det er noe der inne som lever selv om jeg ikke kjenner noe enda.

Gleder meg villt til både ul om en uke og det å kjenne liv for første gang.

Lykke til

((klem))

Skrevet

Er nok helt normal:-) Jeg er 18+ og akkurat vært på ultraltralyd. Jordmora fortalte at morkaka var plassert langt framme, noe som gjorde at jeg kanskje ikke ville kjenne liv før om 4-5 uker. Godgutten var ellers frisk:-)

Skrevet

uke 17 jeg også, synes jeg bare har kjent noe smått, som jeg tror bare kunne ha vært magen! ikk enoe som jeg har vært sikker på! jeg tror det er ganske så vanelig.. sist kjente jeg ikk enoe før i uke 22 dagen etter ul da jeg trodde jeg var 20 uker. dette var pga morkaka lå i fronten og tok i mot nesten alle spark

Skrevet

det er nok ikke unormalt, har ei venninne nå, som ike kjente noe før i uke 22.....

så det nok veldig individuelt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...