Gå til innhold

Noen som vil anbefale en barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i by og ønsker:

- 3-hjuling

-God plass under vogna (så jeg kan handle..)

- Lett å få med på tbane/trikk

- Lett å pakke i bil (skal ikke ta for stor plass)

- Bruke som "bilsete"

- Mulighet til å skifte ut "babybaggen" til "sittesete" når gutten vår blir større (mulig det heter kombivogn..?)

- Ska se koselig ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har omtrent de samme ønskene som dere og har blitt anbefalt TFK joggster twist eller Mutsy.. vi har ingen aning selv, så vi får bare se litt.. har ikke kjøpt noe enda.

Skrevet

Antar at dre er skikkelige by-folk og ikke har planer om å gå turer i skog og mark eller på snøete veier. Vi har nemlig en 3-hjuling og er ikke fornøyd med det, men vi bor nå på landet vi da..... Simo har noen OK 3-hjulinger ihverfall. Lykke til

Skrevet

Så noen nevne TFK joggster twist her oppe.... Jeg har ikke vognen selv, men jobber i bhg med 28 småbarn og har dermed god kjennskap til de fleste vognmerker. TFK er fantastisk lett å svinge og god plass til barnet, MEN den er skikkelig tung og veldig stor! Både bred og lang. Vi har en ganske ny Volvo stasjonsvogn og vi hadde aldri i verden fått den inn i bilen..men har man derimot en 7-seter kunne man fått plass. Ergo er den ikke hendig å få inn i bil. Når det gjelder å få den på trikk så er den sikkert grei til det, bortsett fra at den, som sagt, tar veldig stor plass både i bredde og lengde. Jeg hadde definitivt ikke valgt TFK om jeg var i ditt sted :) Men derimot har Simo, som noen nevnte, noen ok 3-hjulinger. Anbefaler at du tar en titt på de :) Forøvrig har Teutonia mange 3-hjulinger, men disse er litt ustødige og har lett for å velte når barnet blir større. Så jeg ville heller gått for en av Simo sine :) Ellers kan jeg anbefale Emmaljunga, som er god på vogner med lav vekt. De har også noen stødige 3-hjulinger. Så det blir nesten litt sånn smak og behag-greie.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Vi har nesten samme kravene til vogn, men vil i tillegg kunne bruke den på grusstier i marka. Vi (jeg!) har virkelig falt for Easy Walker Sky. Den er velidg lett og liten sammenlagt, den passer med bilsetene til maxi cosi og be safe (+ en til jeg ikke husker) og ser selvfølgelig skikkelig snacksy ut. www.easywalker.no. Forresten ganske gode nettisder!

Har ikke vært hos forhandler og "testet" den ennå, men har sett den live i byen. Blir kanskje en handletur til helga når lønna kommer, og jeg håper at Skywalkeren, som mannen min kaller den, tilsvarer forventningene :)

Skrevet

Har ikke noen gode tips akkurat, en at jeg hadde en Chicco 3 juling som jeg fikk et skikkelig hat forhold til. Var skikkelig tung og dum, så etter det ble det en traust simo 4 jul på meg:-)

Skrevet

Jeg er ikke vært i tvil! Har hatt Easywalker i fem år. Min datter på fem 1/2 sitter ennå i vognen på trilleturer, hun er lang i kroppen og elsker å bruke den. Vi har hat MYE glede av den. slitesterk og tøff, veldig lett å håndtere, samt at den tar liten plass (kan eks ha den med inn på flyet, i egen bag) Vi har gått en del i skogen med den,i tilelgg til jogging og byvandring.Vi kjøper nå bag i tillegg som den nye babyen skal bruke. Monterer den på den gamle understellet - oig vips ny vogn. Storesøster vil nok savne den på lange turer.

Sjekk ut www.easywalker.no

Lykke til!

Skrevet

Emmaljunga sine City-modeller er hvertfall små og hendige...Og sånn som jeg har oppfattet disse, passer de inn i de kravene du stiller...om du går inn på www.emmaljunga.no kan du ta en titt..Har ingen erfaring m disse vognene selv, men skal ha en City cerox 360 m Citybag til mitt lille nurk i allefall. Emmaljunga vognene kan brukes m Emmaljunga bilsete.

Ellers har jo Quinny noen hendige små tre-hjulinger såvidt jeg har forstått, og disse passer sammen m maxi-cosi bilsete...

Skrevet

Vi har Quinny Freestyle 3 XL Comfort og i forhold til dine krav er den slik:

-Den har 3 hjul og forhjulet kan dreie 360 grader og låses fast om man ønsker. Den er en drøm å trille!

- Den har ikke så veldig god plass under vongen, men jeg får i hvertfall plass til to forholdsvis fulle handleposer med matvarer, kurven ser mindre ut en den er. Fordelen med kurven er at det er glidelås på ene siden, noe som gjør det enkelt å fylle på den eller ta ut det som ligger det, også når barnet sover!

-Jeg har aldri forsøkt dette, men vil tro dette går lett, i hvertfall om du låser forhjulet for anledningen.

-Den er rask å slå sammen og det tar bare noen sekunder å få av hjulene og da tar den veldig liten plass med sportsvognsdelen på (har ikke forsøkt med bag), vi har en liten sedan og derfor var dette viktig for oss også når vi valgte vogn, altså at den tok liten plass og var enkel å slå sammen/opp.

-Man kan klikke nedpå enkelte bilstoler på understellet vet jeg, tror i hvertfall MaxiCosi kan klikkes på. Har ikke forsøkt siden jeg ikke er tilhenger av dette selv (blir for mye sitting for babyen mener jeg).

-Vognen består egentlig bare av sportsvognsdelen og man må kjøpe bagen utenom, en dreamybag, så dermed kan den brukes både til nyfødt og til større barn alt ettersom hvilken del du har klikket på. Bagen passer til babyen er ca 6 mnd, omtrent da man uansett bruker å bytte til sportsvognsdelen. Dette kalles forøverig duovogn ;-)

-Jeg synes den er lekker. Link:

http://www.kinderwagen.cc/product_info.php/products_id/1013/language/en

Skrevet

Må nevne at vi bor på landet med mye snø og ruskevær og dne er like god på slikt føre osm når vi er i byn og triller i butikker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...