Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, vi blir torturert om natten !

Jenta vår på 2,5 år har i mange netter nå våknet - til alle nattens tider, mange ganger pr natt og "remjet", altså sutrer/gråter/skriker men ikke ordentlig, bare sånn av/på i et voldsomt lydnivå.

Når man ramler ut av senga og går inn til henne og spør hva som er på ferde, så er det de rareste ting; hun vil ikke ha vannflaska si i senga (med en gang man tar den med seg å kjøkkenet, vil hun selvsagt ha den igjen) hun vil ikke ha på seg dyna, hun vil ha en annen pute, hun vil opp, etc etc.

Hun skrur av gråten med en gang man kommer inn.

Hvis man bare sier at nå er det natten, vi skal sove - så uler hun enda verre, og man kan jo ikke løpe opp og ned 50 ganger pr natt og utføre sinnsyke oppgaver for at hun skal tie stille mellom hver ting?

Hun hyler så vi er redd naboen snart vil ha kastet oss ut, vi er jo våkne alle sammen (Lillebror klarer noen ganger å sove seg gjennom - utrolig nok) så lenge det pågår, og det kan vare opptil halvannen time eller mer hver gang !

Vi har prøvd å ignorere, men man kommer til et visst punkt og så MÅ man jo gå inn til henne, hun skriker så hun hoster og nesten brekker seg innimellom.

Vi har prøvd å forklare henne at dette ikke er akseptabel oppførsel, at vi må sove om natten slik som alle andre gjør og ikke kan løpe ærend for henne i det uendelige og at hun IKKE kan få lov å stå opp klokka 02.00 om natten og heller ikke 04.00 eller noen andre tidspunkt, og at hun fint kan klare å ta av og på seg dyna selv, sette vannflaska på gulvet og finne smokken sin som ligger ved siden av seg, og alt det andre hun vi vi skal komme inn å gjøre.

Hun roper også innimellom at hun har bæsjet, noe hun selvsagt ikke har - når vi sjekker, alt for at vi skal løpe inn til henne så mange ganger som mulig.

Hun har en utrolig utholdenhet, kan ligge slik og rope og skrike i en time uten av vi kommer inn til henne - det er helt vanvittig !

Hva i all verden er dette ?

Trass om natten ?

Redsel ?

Og hva i huleste skal vi gjøre ???

Om morgenen er hun smørblid og føyelig som bare det - nesten som hun er klar over at vi er tause fordi vi er sinte/trøtte og at det er hennes skyld.

Vi har pratet om det og hun sier selv "Jeg skriker hele natten jeg" og hun kan også love at det ikke skal skje igjen, men det gjør det jo.

Hun klarer ikke forklare hva hun vil/føler.

Hjelp ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det mye av det samme her, ikke like ofte men ofte nok. Å hun er illsint på nettene. Slitsomt men det er vel ikke stort å gjøre annet enn å vente på at det går over. Inatt skiftet jeg bleie på henne før jeg la meg fordi den var veldi våt, hun våknet ble kjempesint å skrek som besatt i nesten en time, gikk ikke å roe henne heller. Slitsomt! Skulle hatt ett eget hus... Går jo ann å spørre på helsestsjon da.

Skrevet

leste nettopp et svar på et innlegg der det var en som anbefalte å ringe en som heter Karin Naphaug

Skrevet

Hva med å samsove en stund.

Eller legg deg inne på en madrass inne på rommet til barnet.

Skrevet

Det pleide hjelpe for sønnen vår at han fikk klistremerker som belønning for en problemfri natt tidlig neste morgen--om han sov i sin egen seng hele natta osv. Så fikk han en ekstra belønning om han hadde klart å samle ti klistremerker, f.eks. ett ekstra merke eller en koselig opplevelse, bade i badebasseng eller noe annet han liker...Fikk dette tipset hos noen andre her på BIM og det hjelper så sant han ikke har mareritt, er syk el.l.Da tror jeg ikke en skal være så streng.Lykke til!

Skrevet

Hei, det kan ikke vær at ho e sjalu på lillebrorn? Mi største har heldivis ikke tulla nå med nettern, men har tenkt tanken at ho kanskje synns det e "urettferdi" at lillesøster får ligg på rom med oss... Ho e vældi sjalu førr tia ellers om dagen... ho skal kos kvær gang lillesøstra nærma sæ puppen...

Har ingen gode råd dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...