Gå til innhold

For tidlig født

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som fødte for tidlig?

Og hva var årsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min datter ble født 6 uker før tiden, men de kunne ikke fortelle meg hva som var årsaken fordi det kan være så mange grunner..

noen sier det er fordi kroppen ikke klarer å bære fulle svangerskap osv.. fikk liksom ikke noe ordetlig svar...

Skrevet

Fødte for tidlig pga svangerskapsforgiftning og morkakesvikt. Vekstredatert baby.

Skrevet

Jeg fødte også seks uker før termin. Fikk heller ikke noe klart svar på årsaken. Spent på neste svangerskap........ jobbet fullt hele første sv.skap, kanskje lurt å ta det litt mere med ro neste gang?

Skrevet

Har født to for tidlig.

5 og 8 uker før termin. mulig en svak livmorhals, så ved evt nestemann, så skal jeg ha ekstra oppfølging,ekstra UL,-sjekke om livmorhalsen skal støttes opp....

stå på,krev ekstra oppfølging hvis du ønsker det....

Skrevet

Født i uke 32, svangerskapsforgiftning og HELLP.

P.s.

Ta en tur innom prematursidene her på DIB, der er det mange.

Skrevet

Gutten min kom 5 uker for tidlig. Vannet gikk og da var det ingen vei tilbake. :o)

Skrevet

eg fikk sønnen min4 uker før termin...vet heller ikke hvorfor, han var 3050 gram da har ble født.. helt passelig:)

Skrevet

hei har født alle mine 3 for tidlig, den ene var ekstremt prematur fødte i uke 23+5 pga urinveisinnfeksjon. de andre er pga veldig svak og kort livmorhals, i tilegg har alle vært dysmature også! dette pga blodpropper i morkaken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...