Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Vi har en gutt på 13 mnd som jeg skal være hjemme sammen med fram til høsten. Jeg syntes det var tidlig for lillegutt å begynne i barnehagen når han var 11 mnd, men pappa`n maser hele tida om at han bare hadde hatt godt av det.... Tror han er litt misunnelig, for lillegutt er veldig mammadalt om dagen. Har lest at de er det i den alderen. Noen som kjenner seg igjen??
Nuss Nuss Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Sønnen vår skulle begynne i barnehagen da han var 11 mnd, men så flyttet vi og han begynte da han var 13 mnd. Vi hadde ingen problemer med å sende han der for vi så den gleden han fikk ved å være sammen med de andre barna! Selv om våres økonomi nå tilsier at han burde ha vært hjemme med meg så er er vi enige om å ofre de pengene sånn at han kan kose seg og utvikle seg sammen med de andre. Tror din sønn bare har godt av å komme seg i barnehagen! Ikke alle har det så tidlig, det kommer ann på personligheten til barnet. Men han blir ikke mindre mammadalt av å gå hjemme med deg! Hvorfor ikke gå på kompromiss med mannen og la han ha deltidsplass?
Aubergine Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Da gutten min var 12 mnd. synes jeg han var for liten til å begynne i bhg. Da han var 18 mnd. var det på høy tid! Det tok litt tid før vi fikk bhg.-plass, så han begynte 80% da han var 19.5 mnd. Ikke en dag for tidlig! Jeg ser at han har kjempegodt av å komme seg litt ut blant andre voksne og barn, uten at jeg er der hele tiden. Nå har jeg nesten dårlig samvittighet, hvis han må være hjemme av en eller annen grunn. Og jeg får hentet han ganske tidlig, så vi får jo nok av tid sammen, vi og. Hva med en deltidsplass?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 hold deg hjemme med god samvittighet mener jeg. Først og fremst har så små barn behov for foreldrene sine, stabilitet og trygghet. Men dra til steder det er små barn slik at han får lekt med andre noen ganger i uka ,han har godt av det å.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå