Gå til innhold

Tilberedning av mme til baby 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg gjør dette helt feil. Han har fått mme i litt over en mnd nå, i startenblandet jeg pulveret med kaldt vann og varmet i mikro. Så var det noen som sa at dette måtte jeg ikke gjøre da næringsstoffene ble ødelagt. Nå varmer jeg vann (rett fra springen) i mikroen og har i pulveret etterpå.

Hvordan gjør dere det? Bør jeg koke vannet først? Og hvor lenge kan jeg la oppvarmet melk være i romtemperatur,hvis jeg f.eks drar ut og tar med ferdig mme og gir etter et par timer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi koke vanne enda.. han e 6,5 mnd..

men ikke altid, da tar vi kaldt vann fra springen å varme det å har pulvre i.. eller om vendt.. samme det vel??

vi har nu hatt me ferdi blanda mme ute i romtempratur i et parr tima... han har aldri blitt dårlig av den grunn

Skrevet

Hei. Sånn gjør jeg det:

Vann fra springen som jeg varmer i mikroen, tar deretter pulveret oppi etter at flasken er ferdig oppvarmet.

Ute på tur, gjør jeg det samme som over, hvis det er mulighet for det. Ellers tar jeg kokt vann på termos og litt kaldt vann på flasken slik at det blir akkurat passe temp når jeg heller over fra termos.

Ellers har jeg en flaskevarmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...