Mamma til 2 prinser:) Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 gutten mn er 20 mnd gammel...han klatrer en del ut av sprinkelsengen sin....ikke sånn mye at det er slitsomt men det hender,så da vet jeg ihvertfall at han klarer det....Når er det normalt å begynne med vanlig seng? Er det noen med erfaringer her som har noen gode råd til hvordan å venne han til stor seng?Er det vanskelig eller går det som regel greit? håper på mange gode svar:)
Da HarViTreUnger Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Vi byttet seng da jenta var 27 mnd vi (det passet greit i forbindelse med at vi flyttet til nytt hus). Det gikk fint - hun har falt ut 1 gang (uten å våkne!) de 6 mnd hun har brukt den. Vi brukte ikke sengehest, men det kan du jo skaffe deg siden gutten din er litt yngre. Det kan også være greit å legge en dyne eller madras på gulvet de første nettene. Vi trengte ikke venne henne til sengen - hun hoppet ett oppi og sovnet ) Hun gikk ikke ut av sengen uten hjelp de første 2 mnd heller, så vi hadde ikke det problemet at vi ikke fikk lagt henne.
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Takk fro svar:)...får nok tenke på det snart..er jo like greit når han kommer seg ut av sprinkelsengen selv!Men han er en smule turbo her så sengehest må jeg helt klart ha..hehe!Får håpe det går like greit å legge in som det gikk med jenta di da:)
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 poden her i huset er og 20mnd og vi har lurt på å bytte seng siden han prøver og komme seg ut, har enda ikke klart det da. men jeg tenker som så at det er lavere om han skulle ramle ut av en vanlig seng enn sprinkelseng, blir jo ganske høyt om han ramler ut av den. men vi må nok ha sengehest vi og:)
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2007 Skjønner akkurat hva du mener....Første gang han klarte å komme oevr våknet jeg av et brak og da hadde han landet hardt rett ned på gulvet og fikk en gigantisk donaldkul i pannen...var ikke noe deilig for han!Siden har vi dekket til gulvet med madrass og puter.....Så er som du sier bedre å dette ut av en vanlig seng enn sprinkelseng!Uff er ikke småtterier å passe på med de minste...hehe
Bruble Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Leah er og 20 mnd og skal få ny seng nå de nærmeste månedene... Ikke fordi hun krabber ut, men fordi lillebror som kommer i juni skal ta over sprinkelsenga.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 her fikk vi tak i ny seng da gutten va 17mnd. det har fungert helt supert. tenkte det var lurt å få han i stor seng før han ramla over kanten på sprinkelsenga. Vi legger han i senga med nattlys på, og lukker døra, også kikker han litt i bøker før han sovner og når han har sovnet går vi inn og slår av lyset og har døra på gløtt. det skal sies at han kan stå opp noen ganger iløpet av natta, men da er det bare å følge han inn i senga igjen.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Min var nóyaktig ett ár da vi fikk ordnet med ei vanlig seng til han. Og vi hadde ingen tilvenning eller noe - la han ned og der har han ligget siden )
Blomman Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 min er snart 14 mnd- hater sprinkelsenga og vil ikke sove der - så han sover på sovesofaen istedet nå (med puter på siden så han ikke ruller ned i søvne - våkner han krabber han bare ned) Er nok tidlig, men en bedre løsning og hyl og skrik - De to andre fikk vel vanlig seng rundt to år - da klatret de ut av sprinkelsenga
tre små... Skrevet 27. februar 2007 #10 Skrevet 27. februar 2007 byttet da ho var 22 måneder.... det er bare 2 uker siden men har gått veldig bra!! har ikke sengehest... ho liker seg veldig godt i den nye senga si;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå