Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går spiste jeg gresk salat med fetaost i. Det er jo ikke farlig å spise. Men jeg ble småkvalm og rar i magen etterpå og er det litt i dag å. Da begynner tankene å spinne i mitt hode! Alt smakte helt fint , men mannen min ble rar i magen også. Tenk om fetaosten var dårlig da. Men da hadde jeg vel merka det på lukt og smak? har spist mye av det alltid så jeg vet jo hvordan det smaker! Tror dere det er skadelig for babyen om osten var dårlig? Er i uke 20.

jada jeg er litt hysterisk :-) hehe...hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er flere som jeg vet av som har fått vondt i magen av salat i det siste. spiste det igår jeg også men merket ikke noe. se nøye over innhold i salaten,litt brunt i kantene er ikke bra.

Skrevet

Jeg har fått beskjed av både lege og jordmor og ikke spise fetaost. På grunn av måten den er behandlet på. Men det er nok ikke grunnen til at du har vondt i magen.. Er nok heller salaten som gjør deg litt urolig i magen tror jeg...

Skrevet

Fetaost er laget av upasteurisert melk, og kan inneholde bakterier som er helt harmløse for oss, men kan være farlig for forsteret. Kan spesielt påvirke hjerne og synsfunksjon på forsteret. Det står det på sidene til mattilsynet. De anbefaler gravide ikke å spise fetaost blåmuggost osv...

Skrevet

det står ingenting om feta ost på mattilsyntet sider..

så fetaost fra feks arla er ikke noe farlig å spise!

jeg har spist feta ost flere ganger i løpa svangerskapet og har ikke merka noen ting etterpå..men kan få litt uggen mage etter noen typer salat..

Skrevet

det er helt sikkert i orden for baby.

bare tenk på alt det rare en del gravide putter i seg pga pica!

Det skal faktisk ganske mye til, og store mengder, før baby blir syk av noe vi spiser.

Dessuten er det heller ikke uvanlig å føle seg uggen i magen i enten den ene eller den andre retningen når en går gravid.

Og fetaost fra ARLA er helt trygt! Hurra! :)

Skrevet

å sinnsykt godt!!!!

=D

Skrevet

Så lenge det står det er brukt pasteurisert melk kan du spise feta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...