Gå til innhold

Hvilken klesstørrelse bruker deres halvtåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting her. Vi begynte med størrelse 74 rett før jul, da var det rimelig stort enda og vi brettet opp buksene. Nå er det jaggu meg for smått allerede og vi må begynne med 80. Skal ikke 74 passe til barn fra sånn ca 6-9 måneder? Eller er størrelsene bare utrolig misvisene? Jaja. Må ut og kjøpe masse nytt i dag, i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi 68, men noe av det begynner å bli litt smått. Har akkurat tatt frem det jeg har i 74, og fant ut at vi også må ut på shopping....

Skrevet

Vi bruker 74, begynte med det da hun var 5 mnd. Vi har stort sett ligget nesten en str foran de mnd... Men hun er lang da:) Er 68,5 cm og 3 cm lenger enn snittet. Min erfaring er at klærne passer til de er så mange cm som står på. 68 er akkurat nå:) Mangler en uke på halveåret nå:) Hadde hun vært like lang som gjennomsnittet, hadde det nok stemt, tenker jeg:) Kusina og eline bruker samme str og hun er 2,5 mnd eldre...

Det er 1 cm forskjell på lengden. (Kusina er lengst)

Skrevet

Men Tiril kan jo ikke være 74 cm lang nå. Hun var 69 cm på 5mnd-kontroll. Skal på 6mnd-kontroll i morgen, så da får vi se. Tipper hun ligger på 71.

Skrevet

Oda bruker str 68 og har brukt det i 2-3 uker.. Hun er bare 62cm lang.

Skrevet

Vi bruker 74 nå. Har fortsatt ett og annet plagg i 68, og et par bodyer i 80 (små i str)

Skrevet

Vi bruker 68 fortsatt. Men merker det er stor forskjell i str fra hvilken butikk det er handlet i. Mi si følger HM sine str, mens Exit sine ligger hun ett hakk over. Har begynt å bruke exit sine 74 bodyer nå. Mi si blir 6 mnd på lørdag og var 68,5 cm lang på 5 mnd kontrollen.

Skrevet

Størrelsene er ofte helt på viddene. Bestilte fra laredoute, alt var samme merke og størrelse, men likevel helt forskjellige... snålt. Mi er 4,5 mnd, og bruker 74-80. Heller mest mot 80... (var 69 cm på 4mnd kontroll)

Skrevet

Her er vi seks mnd i dag og bruker fortsatt 68, men har startet på bodyene i 74. Størrelsene er bare veiledende, husker at eldstemann alltid var lagt foran "aldersanbefalingene" i størrelsene.

Skrevet

Mi er 7 mnd og bruker 68, men i pysjer og noen bodyer er vi i 74. :)

Skrevet

Måtte begynne med str 74 da lillemor var 6 mnd gammel. Str varierer med hvor du kjøper klærne også syns jeg.

Skrevet

Vi bruker fortsatt strl 68, men er på siste vers..... har tatt frem (og brukt) noe i 74. Jenta mi er lang (var 67 cm p å4 mnd kontroll, har ennå ikke vært på 6 mnd kontroll), men tynn (er nok ikke mer enn ca 7 kg nå, er nok derfor vi fortsatt kan bruke 68).

Mange rare strl ute og går ja, men som regel følger vi strl her.

Skrevet

Hei alle sammen... Gutten min på 9 mdr bruker fortsatt 68 han... noe i 74...ikke den største gutten nei... 67,5 cm er han i dag...

Skrevet

Maren bruker også 74, det har hun gjort siden juletider.

Skrevet

6 mnd i morgen og har vokst ut av str 74 her også, bodyene blir for korte og buksene for trange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...