Gå til innhold

MME kontra Amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere venninner som har ammet i over ett år. Selv ammet jeg kun i 3mnd. Barna til venninnene min har vært vanvittig mye syke, det har ikke min....minimalt syk. Ei har 3 barn, ammet førstemann men ikke de 2 neste. Førstemann har astma og allergisk mot det meste. De to neste har ikke antydning til allergi... Så dere som ammer, kos dere og nyt tiden, men se ikke ned på en som velger MME... Dere som velger MME er like gode mødre som noen annen. Barna får det den trenger... Syk eller ikke, allergi eller ikke...dette er helt tilfeldig. HUSK DET!! Stå på jenter;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg få rette litt på deg? Du sier "de som velger å gi barna MME". Men de fleste som gir MME gjør det jo fordi de av ymse grunner ikke kan amme. Med andre ord ikke helt frivillig.

I slike tilfeller er jeg helt enig med deg i at de gjør det beste for barna sine.

Men de som KAN amme, og som likevel gir MME i stedet ,fordi de ikke gidder å amme, de synes jeg kanskje burde tenke seg litt om.

Skrevet

Det har sikkert ingen sammenheng,men jeg gir også bare mme,min gutt har ikke vært syk,snart 5 mnd...men mange av mine venninner som ammer,har hatt hostende unger støtt og stadig.

Skulle selvfølgelig ammet jeg, om jeg hadde kunnet, men ser ikke ut til at han har tatt skade av mme:)

Skrevet

Jeg har gitt Martin mm frem til nå og han har aldri vært syk. Jeg kjenner også noen som røyker som ikke døde av kreft, så da er det sikkert ikke farlig å røyke heller. Har også en kjenning som aldri bruker bilbelte, han er enda i live så da er det sikkert bare tøv når de sier at man skal bruke bilbelte. Flere teite sammenligninger???

Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å la deg provosere engang, la bare være å svare da....

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Gutten min har fått mme fra han var 10 dager.

Jeg VALGTE jo ikke at han skulle havne på intensiven de første 7 levedøgn som igjen førte til at jeg ikke fikk nok melk..

Er så lei av å måtte forklare hvorfor jeg ikke kunne amme? skjønner ikke engang at folk gidder å bry seg hvordan ungen får mat- om det er fra pupp eller flaske..

Så lenge babyene våre er mette og legger på seg så er vel det viktigst?

han har heller aldri vært syk. snart 3 mnd.

Skrevet

Jeg har to barn den ene VALGTE jeg å gi MME pga ammingen var et helvete for å si det mildt. Han kastet opp all melka også var det å begynne på ny 5 min etter jeg var ferdig. Sånn holdt han på i 4 uker. Da ORKET jeg ikke mer. Han har forøvrig vært ekstremt lite syk og jeg har ikke dårlig samvittighet fordi jeg gav opp ammingen. Vesla på 5 mnd har jeg ammet frem til nå. Det har vært lettere denne gangen, men jeg trives aldeles ikke med det. Jeg skal amme henne til hun bli 6 mnd og da VELGER jeg og slutte fordi det er JEG som bestemmer over min kropp og ingen andre!! Hun har forøvrig vært veldig mye syk selv om hun har fått mm. Poenget mitt er. Så lenge det finnes en fullgod erstatning for puppen så bør mødre selv få bestemme om de vil amme eller ikke og ingen bør stille spm til hvilken grunn en mor har for ikke å velge å amme. Jeg har stor respekt for alle som ammer selv om de har store problemer og jeg bøyer meg i støvet for dem for det fortjener de, men å se ned på noen bare fordi de ikke velger å gi barnet mm blir feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...