Gå til innhold

Dårlig venninne ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg giftet seg hos byfogen i fjor. Det var et lite bryllup med bare brudeparet og forloverne som spiste på en restaurant etter vielsen. Hun har hele tiden sagt at de skal ha et skikkelig bryllup senere med "full pakke". Siden jeg har vært giftesyk LENGE har vi til stadighet diskutert bryllup. Da forloveden min fridde til meg på nyttårsaften var de tilstede og i etterkant har vi snakket mye om hvilken type bryllup vi ønsker oss og når det skulle skje. Jeg har i flere år snakket om hvordan jeg har tenkt bryllupsfesten. Har ikke tenkt å ha et tradisjonelt bryllup,- men planlagt utebryllup med grillfest i telt og bryggedans. Hun sa da at det hadde ikke hun tenkt på, men at det hørtes kjempegøyt ut. Jeg snakket med henne igjen i går og da hadde hun bestilt kirke, ordnet med telt, musikk og en som skulle levere et helt dyr de skulle grille. Hun har tatt alle planene mine og bestilt det 1 uke før datoen jeg har snakket om i månedsvis. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå!!!! Har ikke lyst at bryllupet vårt skal virke som en kopi av deres

og dette var jo mine planer. Spørsmålet er jo om jeg kan NEKTE de å gjennomføre bryllupet på den måten og samtidig unngå uvennskap ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekte henne kan du vel ikke... Men jeg syntes du skal si hva du syntes til henne på en pen måte. Syntes det er dårlig gjort av henne å kopiere deg, spesielt like før ditt bryllup. Hvis hun syntes planene dine var så bra, så burde hun legge sitt selskap etter ditt så ikke det ser ut som det er du som kopierer henne....

Skrevet

ja dette var dårlig gjordt, hadde jeg vært venninna di ville jeg vært flau. Ta det opp med henne, spør henne rett ut hvorfor hu kopierte dine planer. Eller hevnen er søt, ta det uka før henne igjen, for å være skikkelig barnslig.

Skrevet

Jeg hadde blitt fryktelig skuffet om min venninne hadde gjort noe slikt..Synes ikke hun fortjener tittelen venninnen engang . Nei , dette var ordentlig dårlig gjort.

Skrevet

Hei! De fleste av oss ville nok ikke valgt å gjøre ting på den måten nei! Jeg synes det virker som om din venninne har forferdelig dårlig oppfinnsomhet på egne vegne!

Hadde det vært meg, så hadde jeg fluksens byttet min dato til å falle FØR hennes.. hehe... ;=)

Skrevet

Hun er ikke mye til venninne nei :( Så skuffet du må være...!? Jeg hadde sagt ifra på en ok måte vertfall, sagt at dette liker jeg ikke. Og at det var ræva dårli gjort!!!

Skrevet

Når jeg leste dette ble jeg oppriktig opprørt på dine vegne! Dette er utrolig dårlig gjort! Jeg har faktisk vært svært forsiktig selv med å snakke om mine ønsker ovenfor en spesiell venninne da hun har det med å kopiere meg. Jeg kan ha ønsket meg en bestemt ting lenge, ikke hatt råd til den, så går hun ut å kjøper tingen (jeg er student og hun i full jobb). Til tross for at hun da, når jeg forteller om tingen, sier til meg at hun ikke synes det er noe fint... Men så har hun ombestemt seg da... Er utrolig irriterende! Derfor har jeg lært meg å holde kjeft, men synd at det er slik. For din del er det jo for sent. Jeg vil råde deg til å konfrontere henne med det, ikke la henne slippe unna med dette. Kanskje har hun gode argumenter som du kanskje ikke er klar over, eller hun har ingen. Spørsmålet er om en slik venninne er så viktig for deg - hun prøver jo på en måte å "ødelegge" din dag... Ellers synes jeg det var en god ide å gjøre som de andre foreslår her - flytt bryllupet dere før henne!

Skrevet

ja- det er en skikkelig dårlig venninne!!! Hvem er det som gjør sånt da?? Flytting fremover var en super ide.. Men er det mange av de samme vennene dere kommer til å invitere? Ellers er det jo en mulighet for å gjennomføre det uten at gjestene får kopi. Men en annen tanke er jo at du føler det.. Ikke så kjekt å snakke sammen om bryllup nå da.. Vennskapet må jo ha fått en alvorlig knekk. Lykke til- håper det ordner seg til det beste for deg!!

Skrevet

JA .. det kan man trygt si. Det var jo rett og slett trist at hun gjorde det på en slik måte. Mon tro om hun ikke har skjønt at dette ikke var helt stuerent siden hun plutselig hadde bestilt og ordet mye av det som trengtes. Jge håper virkelig ikek dette var en "god" venn av deg, for slike kan ikek være mye ok å samle på. SI det til henne at hun har skuffet deg skikkelig.. også setter du din dato til helga før. HAHA.. den var litt god den ideen. Stygt å si det, men . . steike ta.. noen folk altså.. *rister på hodet over venninna di sin frekkhet*

Lykke til iallefal.. Fortell oss hva du bestemmer deg for da. .

Skrevet

Hun var skikkelig kjip i oppførselen. Dette fortjener hun å høre! Du og din forlovede har jo ikke copyright på bryllupet hun har "bestilt", men dere kan jo gifte dere før henne... La vertfall alle få vite at dette var din ide!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...