håper det går nå Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 vi blir ca 70 pers til bryllupet vårt ,og jeg lurer på å mye alkohol vi må handle inn er fri bar!!tenkte å ha hvit og rød vin,cognac,likør baylis,og vodka!!noen som kan hjelpe??
the_fat_lady_sang Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 HAr jobbet noen år som hovmester, kan gi noen tips men mye kommer jo an på hva slags gjester det er..av sprit å likør regner man at det går 17,5 glass på en flaske, bruk gjerne målebeger eller går det MYE mer. Av vin går det 5 glass på en flaske. Beregn 1,5 glass champange til velkomst og påfyll, 1 glass vin til forrett, 1/2 flaske til hovedrett (litt mer hvis mye taler) å ett glass likør eller cognac til kaffen. Etter det er nok de fleste ganske gode å runde under føttene å tål ikke stort mer enn 5-6 alkoholenheter etterpå. Bra ide å kjøpe inn noe pils i tillegg, mange går over til det etter et par drinker. Håper det hjelper deg litt på veien.
3 herlige unger!!! Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Hei hei!! Har jobbet som barkeeper i 5år, skal selv gifte meg i sommer og vi har følgende alkohol liste til 115 gjester fri bar.. 15 flasker vodka 5 flasker gin 5 flasker cognac 5 flasker baileys 5 kartonger vin 4 kasser øl Dette er kun til baren, og jeg regner også med at de fleste er litt varme i toppen etter middagen;-) Kjempe bra tips å bruke målebeger.Og masse isbiter er kjekt å ha!! Masse mineralvann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå