Gå til innhold

er det noen bartendere her el som har peilig på alkohol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi blir ca 70 pers til bryllupet vårt ,og jeg lurer på å mye alkohol vi må handle inn er fri bar!!tenkte å ha hvit og rød vin,cognac,likør baylis,og vodka!!noen som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr jobbet noen år som hovmester, kan gi noen tips men mye kommer jo an på hva slags gjester det er..av sprit å likør regner man at det går 17,5 glass på en flaske, bruk gjerne målebeger eller går det MYE mer. Av vin går det 5 glass på en flaske. Beregn 1,5 glass champange til velkomst og påfyll, 1 glass vin til forrett, 1/2 flaske til hovedrett (litt mer hvis mye taler) å ett glass likør eller cognac til kaffen. Etter det er nok de fleste ganske gode å runde under føttene å tål ikke stort mer enn 5-6 alkoholenheter etterpå. Bra ide å kjøpe inn noe pils i tillegg, mange går over til det etter et par drinker. Håper det hjelper deg litt på veien.

Skrevet

Hei hei!!

Har jobbet som barkeeper i 5år, skal selv gifte meg i sommer og vi har følgende alkohol liste til 115 gjester fri bar..

15 flasker vodka

5 flasker gin

5 flasker cognac

5 flasker baileys

5 kartonger vin

4 kasser øl

Dette er kun til baren, og jeg regner også med at de fleste er litt varme i toppen etter middagen;-) Kjempe bra tips å bruke målebeger.Og masse isbiter er kjekt å ha!! Masse mineralvann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...