Gå til innhold

Gir jeg for mye mat/mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er dagen vår.

Står opp etter 10-11 timers sammenhengende søvn og drikker: 240 ml mme

To timer senere får hun grøt og vann

Halvannen time senere får hun 180-200ml mme

3 timer etter det får hun middag, halvt- ett middagsglass og halvt fruktpuréglass og drikker vann

Time eller to etterpå ca 120ml mme

Par timer senere grøt og vann

Når hun legger seg får hun 180-200ml mme

Så sover hun 10-11 timer igjen..

Gir jeg henne for mye?

Hun er 8 og en halv mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det hørtes mye ut,men alt kommer vel ann på apetitten til barnet ditt. marius kunne sikkert også spist så mye, for han sier aldri nei til mat. Men, jeg har blitt anbefalt fra helsestasjon at de skal ha 4 måltider i døgnet, og jeg ser du gir 7 måltider.

Sånn er det her:

ca. 08.00 - 150 ml MME

ca. 11.00 - lager grøt av ca 100 ml MME, ca 50 ml MME å drikke

ca. 1430 - 150 ml MME

ca. 18.00 grøt av ca. 100 ml vann, så tar vi kveldsstellet og etter det får han ca. 100 ml MME.

Skrevet

Jeg syntes det hørtes mye ut! Min sønn på 4 mnd får hver 3.time og min eldste sønn på 4 år tror jeg ikke hadde orket å spise så mye heller. Hvis det ikke er "bunn" på henne må du porsjonere og drøye måltidene så godt som du kan

Skrevet

Føler meg som en dårlig mamma nå.. Hun får bare tre måltider med mat og resten er melk.. Syntes ikke det alltid er like lett å være førstegangs jeg..

Skrevet

Hei kjære deg. Hvis det er noen trøst, får min gutt minst like mye som din, og jeg er andregangs:-)

Da min gutt var 8-9 mnd fikk han

ca 07 150 ml

08:30 Grøt av 120 ml vann

Melk før han skulle sove, ca 150 ml

11:30 Fruktpure

Melk før han skulle sove, ca 150 ml

15:00 Middagsglass + vann

18:00 Grøt av 150 ml vann

19:00 150 ml melk

I tillegg var han nattevåker og fikk melk minst n gang i løpet av natten...

Jeg anser ikke melkeflaskene som måltider da. Men han elsker melk, og jeg tror nok det kommer til å bli et problem å venne han av med det...

Skrevet

Takk for det du anonyme over her med gutten!

Kan legge til at melken hun får i mellom etter grøt og etter middag gjerne er i sammenheng med at hun sover litt. Da er det ikke alltid hun drikker opp heller,men koser seg litt før hun sovner..

hi

Skrevet

Ser at det er kommet en ny tråd med unger som får like mye mat som våre:-)

Det er visst ikke så unormalt!

Skrevet

melk er vel ikek noe måltid ;)

ihvertfall ikek når hun er så stor som hun er =)

har du prøvd å bytte ut melken i mellom med saft til babyer av noe slag?

er jo bare bra de får i seg væske...kunne ønske min jente på 8 mnd drakk like mye...hun er ikek noe flink å drikke...

Skrevet

Har ikke prøvd noe saft eller noe slikt da hs sa jeg skulle holde meg til melk og vann for det var best! Det er kanskje ikke det? noen som har synspunkter/erfaringer?

Sagt det før og sier det igjen.. ikke alltid lett å være førstegangsmamma. Føler at en skal vite alt selv...

hi

Skrevet

Det ser jo greit ut, spiser jo ikke så mye mat, og det blir ikke rett å si at hun får 7 måltider. Ser mange her som ammer som sier de gir 4 faste måltider i døgnet, men ammingen innimellom regnes ikke som måltid. Jeg har også en gutt som har god matlyst, det er forskjell på hvor aktiv barn er og hvor mye mat de trenger. Hvor tung/lang er hun da?

Det er ikke så lett å vite hvordan en skal gjøre det med matrutinene nei, kjenner meg igjen der :) men du gjør nok ikke noe galt!

Skrevet

Tulla mi er 8 1/2 mnd, og hun spiser grøt, og middag...ellers ammer jeg... men hun legger jo godt på seg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...