Gå til innhold

Hva er symptomene på RS virus egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent samme som forkjølelse og influensa tror jeg...

Skrevet

Har nettopp hatt RS på gutten min som er 3 mnd.

For små barn kan dette sees som en veldig kraftig bronkitt, som kan gå over til lungebettennelse.

Symptomer: Hard, gjøende hoste, Surkling/piping i brystet, mye slim som de ikke greier å hoste opp, feber, tetthet.

Det er viktig å gå til lege hvis du mistenker RS. Medisin finnes på innhalator. Antibiotika virker ikke pga dette er et virus.

Meget smittsomt!

For barn 2 år og opp, kan RS passere som en ordinær forkjølelse.

Min gutt fikk RS og det ble såpass vanskelig for ham å puste pga alt slimet og tettheten i brystet. Han ble lagt inn på sykehuset og fikk en adrenalinblanding som han pustet inn. Måtte ligge nesten sittende.

Bedring skjedde etter en dag.

Skrevet

Vanlig forkjølelse. Snuppa hadde det da hun var nyfødt.. Hun virket i OK form, bare litt snufsete, og jeg tok henne ikke til legen..Men så dro vi på barneklinikken etter at hun hadde vært forkjølet i 5 dager, og der la de henne inn i hui og hast med RS, og hun måtte ligge en uke med astmamedisin hver tredje time. Jeg syntes hun virket pigg, spiste bra og ikke noe feber, bare litt hoste... Men det er jo greit at de har de under kontoll...

Hun kom seg veldig raskt, og jeg tror at hun godt hadde blitt like frisk hjemme, var bare tilfeldig at vi stakk innom klinikken fordi vi kjørte fori hjem fra søndagsmiddag :)

Så ikke alle blir så hardt rammet, men det er jo kjedelig at det veldig ofte blir etterfulgt av astma livet ut når man har hatt det når de er under tre måneder :( Venter bare på symptomene her, du kan lese mer på astma og allergiforbundet sine sider.. .Men ikke noe å gjøre med det... Snuppa ble smittet på kvinneklinikken, var mye RS smitte ute å gikk da hun ble født..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...