gravid-med-vår-tredje-gullunge Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 I vår omgangskrets er det forskjellige tilbakemeldinger om navnet Elia, hva synes dere? Jeg har lenge ønsket dette navnet dersom jeg fikk en gutt, og ble litt overasket over tilbakemeldinger om at det sikkert ville føre til mobbing... Jeg liker ikke selv å uttale navn som ender på s, sikkert underlig, samtidig så liker jeg best "myke" navn (mange vokaler). Hva om jeg kaller han Elijah? Han er halvt sydlandsk, og Elia/ Elias/Elijah er et navn vi begge liker og som uttales likt på samme språk. Vil Elijah være for lite norsk? Noen som vil si sin mening? Takk takk Ü
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Synes ikke det hørtes ut som noe mobbe navn jeg. Nå er det jo mange rare navn som florerer da (Eller jeg synes de er rare da) Elia har jeg ikke hørt før, men assosierer ikke det med rart navn egentlig :-) Men må jo si at jeg personlig trodde det var mest jentenavn som ender med a (mulig jeg tar feil)
mamma for 2.gang Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Da jeg gikk gravid med førstemann,traff vi en italiener som het elia.Samboeren min syntes det var så fint et han ville gutten skulle hete det.Men jeg ville ha elias,så det ble det.Men vi likte det=)
mammatil2flotte Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Personlig synest jeg navnet Elijah er veldig fint og fin skrive måte!! Finere enn Elia, som også er et fint navn..
gravid-med-vår-tredje-gullunge Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 Ja, det var akkurat det som ble sagt, at det assorieres med et jentenavn..hm..kanskje litt bedre med Elijah, da, eller?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Ja det kan hende at den skrivemåten er bedre. Er jo egentlig samme navnet da:-)
gravid-med-vår-tredje-gullunge Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2007 Ja, det uttales jo likt, så kanskje mobbefaktoren fortsatt er der, da. Jeg hadde forsåvidt lagt bort planene, og kompromisset med Elias -helt til jeg så lenger ned her på siden at det er jo ganske mange "uvanlige" navn som er moderne nå. Lurer på om jeg lener mot Elijah, men rop ut om dere synes jeg tar sjanser, Ü
@nne p@ l@nne Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Synes ikke du tar sjanse med Elijah. Det er jo i hvertfall et navn!(og et fint et) har lest om mange rare navnevalg her på Bim som jeg har flirt litt av og tenkt stakkars. (Er så feig at jeg ikke tørr kommer med eksempler, vil ikke såre eller ha noen på nakken) Smaken er jo som baken.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Syns både Elia og Elijah er pene navn=)
Linchen Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Synes det var kjempefint, jeg spesielt når det skrives Elijah. Min svenske mann får helt fnatt og ler godt når de roper opp på ikea at Snorre Tobias venter på foreldrene sine... Nå er jo snorre = guttetiss på svensk, men jeg holder en knapp på valget deres, jeg. Skjønner ikke helt hva de skulle ertet han for? Ikke rimer det på noe heller...
@nne p@ l@nne Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 He, he Snorre det kan de le avdet de svenskene. Som heller kaller barna det engelske navnet for guttetiss nemlig Dick :-) Ok dette her var kanskje svenskehets men ikke vondt ment selvsagt:-)
gravid-med-vår-tredje-gullunge Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2007 Dette minte meg om en gang jeg var på Karl Johan med en svensk venninne, og jeg uttalte;"nå har jeg sååå lyst på snop". Ikke alltid like lett dette med språk, nei. Ü Takk for alle svar! Jeg ble absolutt litt klokere!
Kaffelatte Skrevet 27. februar 2007 #13 Skrevet 27. februar 2007 Sønnen til en venninne av meg heter Eliah til mellomnavn, det er et nydelig navn jeg ville brukt selv om min venninne ikke allerede hadde tatt det. )
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 27. februar 2007 #14 Skrevet 27. februar 2007 hva med en s på slutten? jeg synes det høres mere ut som et jentenavn
*RutIetutt* Skrevet 27. februar 2007 #15 Skrevet 27. februar 2007 Mobbenavn? - Nei...men syns det var veldig spesielt og litt "jentete".... Elijha og Elias er mye bedre syns jeg.
Luans mamma Skrevet 27. februar 2007 #16 Skrevet 27. februar 2007 Jeg jobber som lærer og møter mange barn hver dag med mange spesielle navn, som man ikke hører hver dag. Jeg har ennå ikke opplevd at noen blir mobbet kun pga navnet sitt. Husker ei jente som het Amel (utenlandsk jente). Hun fikk høre et par ganger :"Amel-kamel". Men dette kaller ikke jeg mobbing. Dette er tulleerting. Hun tok seg ikke nær av det, men jeg ga allikevel klar beskjed til mine elever at dette ikke var akseptabelt. Barn idag er veldig tolerante når det gjelder navn, hudfarge, kultur og religion. Det er så vanlig at vi er forskjellige. Når jeg får en ny klasse kan det være mange navn jeg først synes er veldig merkelige/spesielle, men etter en liten stund er disse navna like vanlige for meg som Ola, Kristoffer og Mari. Det jeg prøver å si er at hvis du liker navnet Elia/Elijah, så gå for det! Bedre å hete det enn å måtte bli kalt for Tobias T., Tobias M., Tobias B. og Tobias J.... Det er nå min mening da =)
snart ♥ Skrevet 27. februar 2007 #17 Skrevet 27. februar 2007 Synes deter en helt tåplig kommentar å si at noen skulle bli mobbet pga. ac navnet Elia, synes det var kjempefint og litt mer spesielt enn Elias. Jeg er også lærer og har heller aldri opplevd at noen har blitt mobbet pga. navnet, ikke bekymre deg for det.
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 27. februar 2007 #18 Skrevet 27. februar 2007 Personlig tenker jeg Eila, når jeg ser Elia, veldig jentete - synes jeg. - på samme måte som jeg alltid stusser over navnet BENT, når jeg møter noen som heter det... ...navn jeg ikke er vant til bare c",) Dersom barna vil mobbe ungen, mobber de uavhengig av hva navnet er, og som kjent - navnet skjemmer ingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå