Gå til innhold

Hva er det som feiler meg??????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke ha sex med mannen min! Det vil si, jeg vil, men vil ikke. Jeg vil veldig gjerne at vi skal ha et godt forhold, og et bra sexliv, men jeg tenner overhodet ikke på ham! Ikke på noen andre heller, for den saks skyld. Jeg blir overhodet ikke kåt, uansett hva han gjør med meg. Jeg får nesten panikk når han vil slikke meg, det er så utrolig ekkelt å bli berørt på et så følsomt sted når jeg ikke ønsker det. Det samme gjelder for brystvortene, får bare lyst til å dytte ham vekk når han kysser dem. Forspill hjelper ikke, jeg blir bare utålmodig etter å komme i gang, slik at vi kan bli ferdige. Jeg vil gjerne være nær ham, elsker nærhet og kos, men sex har jo blitt ekkelt!

Det har ikke alltid vært sånn, tidligere hadde vi et veldig godt sexliv. Nå føler jeg ikke noe behov for sex i det hele tatt. Helt vanlige samleier går greit, for da kjenner jeg jo ikke stort mer enn noen dytt i underlivet, og jeg har ikke noe imot å være nær hham. Men han insisterer på å skulle gi meg orgasme, og da får jeg bare lyst til å grine. Jeg vil ikke! Hittil har jeg faket for å glede ham, men jeg kan vel ikke fortsette sånn?

Hva er det som feiler meg? Går det an å bli frigid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du er ikke den eneste som har det slik. Det er så utrolig fortvilende, og jeg gråter nesten av å lese innlegget ditt.. Jeg har dessverre hatt det slik lenge. Både under to graviditeter, på p-plaster og nå med hormonspiral, og tror nå ikke lenger det er noen annen grunn enn min kropp. Men hva i all verden er feil?? Det er umennesklig å ha det slik, og ødelegger forholdet våres. Mannen vil jo ha sex........

A

Skrevet

Han vil jo det, og det vil i grunnen jeg også- men jeg får det ikke til! Jeg er jo glad i ham, vi burde kunne ha et godt sexliv. Det er som om kroppen bare stritter imot!

Skrevet

kanskje det bare er en periode?

hadde det sånn selv...men nå har det akkurat gått over...nå har jeg lyst på han hele dagen!

ta tiden til hjelp =) det gjorde jeg ;)

lykke til =)

Skrevet

Akkurat... Dessverre skaper det store problemer her da, for gubben takler det dårlig. Da blir det en super ond sirkel da!! Akkurat som jeg skulle det skrevet det selv- kroppen stritter mot!!!

A

Skrevet

Hei

Jeg føler også at det er noe som "feiler" meg. Jeg har lite sexlyst. Mannen min er lei av at det er hans om må ta initiativet bestandig. Hva skal vi gjøre da. Jeg vet at jo mer sex vi har jo mer lyst får jeg. Men jeg orker ikke. Med tre barn (baby på 4 mnd), så er det mye arbeid og jeg er sliten. Orker ikke ha sex. Enten er jeg for trøtt, mett eller er så er det at jeg bare ikke gidder. Det er akkurat som om kroppen går i dvale.

Skrevet

Jeg også hadde det slik. Veldig. Ble til slutt at jeg "lot meg bruke" for å glede typen. Men saken er at det blir dårlig sex. Jeg gikk faktisk så langt at jeg fikk problemer å kysse. Vi tungekysset ikke på et par år når vi elsket.

Men litt innsikt i hvordan mannen er laget fikk meg til å endre kurs.

Husk at gjennom sex er det viktigste område en mann tar og mottar kjærlighet. De er ikke på langt nær så god som oss til å uttrykke seg verbalt om sine følelser. De viser de i sex. Med den de er glad i.

Så derfor vil et forhold med lite og kjølig sex påvirke en mann. De blir såret og lei seg. Og betrakter det som en like stor avvisning som vi ville følt hvis mannen aldri gav oss en klem eller komplimang. (Noe jeg ville blitt svært lei meg av)

Så skal man heller ikke forakte ordaket "Det er større glede å gi enn å få".

Pga min manglende lyst hadde jeg alltid vært på deffansiven, han på offansiven. Jeg rakk aldri å få lyst.

Så jeg bestemte meg ganske enklet for selv å ta styringen. Gradvis tok jeg iniativet og tok styringen. Og det fikk meg til å tenne. For det var jeg som styrte løpet.

Og du verden så glad han ble. Jeg ble nesten rørt. Han ble rett og slett forelsket i meg, på nytt. Og visste ikke hva godt han skulle gjøre for meg. Altså, en god sirkel.

Vi har heller ikke et hav av tid. Vi har flere barn, deriblandt en baby. Men etter den lange tørken og en vond sirkel så har jeg skjønt hvor viktigt sex er. Så jeg tar fortsatt iniativet når jeg ser jeg har en ledig stund. Og en mann er ikke tung å be. De logrer etter, uansett..

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

hei:) forklar mannen din hvordan du har det, men kanskje ikke vær så direkte til han(slik at du ikke sårer han altså) og etter at du har snakket med han: avtal at dere IKKE skal ha sex på 1,5 mnd ca... MEN, dere skal flørte daglig..et klyp i baken, et kyss på halsen, osv.. (men dette skal ikke gjøres i sengen, men på dagtid, ved middagsbordet, på badet om morgenen osv..) massere hverandre på skuldrene og rygg, MEN IKKE noe mere enn akkuart det!! kose med håret til hverandre osv..flørt masse, ta på hverandre osv, men IKKE noe seksuelt..ikke noe berøring på kjønnsorganene i heletatt!! dette kan øke spenningen mellom dere.. og du kan sakte men sikkert føle en liten lyst, for:

1: du vet at dere ikke skal ha sex på den tiden dere avtaler

2: dere flørter med hverander daglig, uten at du skal føle sex-presset

3: koser med hverandre uten at dere skal ha sex, det kan gjøre det lettere for deg å slappe av!!

og faktisk, man blir mere tent når en vet at en IKKE skal ha sex!!

lykke til:)

og du, det var av en seksulog(slik det skrives tro?) som fortalte meg dette...verdt å prøve!

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart meg. Et ganske sårt tema, dette, og jeg var litt skeptisk til å legge det ut her på sexdebatten.

Takk for alle råd, jeg skal finlese og se om det er noe av det jeg kan prøve ut.

Skrevet

Må bare spørre om du bruker Cerazette?

Jeg hadde det slik som du beskriver nå i en lang periode. Jeg sluttet fordi jeg var så humørsyk, og sexlysten kom tilbake for fullt!!

Det er ikke sikkert svaret er så enkelt for alle, men det kan i hvert fall være et forsøk verdt. Jeg hadde det slik mens jeg hadde hormonspiral også. Nå bruker vi kondom, ja, det kan bli litt plunder med det, men både jeg og mannen min foretrekker det enn at det ikke blir sex i det hele tatt!

Lykke til:)

Skrevet

P-piller, fødsler, barselstid, dårlig økonomi, herdagsproblemer osv kan føre til nedsatt sexlyst, og overgrep fra tidligere kan skape problemer i så måte.

Manglende lyst har som regel en årsak. Man må are finne ut hva det er, og snakke sammen om det. Være dønn ærlige. Takler ikke partneren at du er direkte og rett frem om dine følelser, så har dere et minst like stort problem der også.

Tro ikke at du må "beskytte" partneren din fra å bli såret av deg, for det er enda verre å finne ut i ettertid at h*n ikke hadde såpass titro til en selv at h*n ikke klarte å snakke om sine følelser.

Pakk det ikke inn heller; menn skjønner vanligvis ikke hint eller hentydninger.

Skrevet

HVA ER CERAZETTE? DET VAR ET KJENT ORD...

Skrevet

Er det lenge siden du har foedt da? (om du har barn da) Har venner som fortalte at de mista helt lysten etter foedselen, men at den kom tilbake etterhvert da..Er visst noe med hormoner, og en unge som liksom henger paa puppen til alle doegnets tider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...