Gå til innhold

Pumpe melk til baby på ni måneder???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en sønn på 9 måneder som ikke alltid er like ivrig på å amme. Men jeg har fått det for meg at han må få melk til alle måltider utenom middag (da får han vann), så jeg pumper meg og gir melk på tutekopp. Føler inimellom at dette er tungvint, og at jeg kanskje er den eneste som gjør det slik. Lurer på om det er viktig at han får melk til måltidene, eller holder det med vann?? Må han ha melk i det hele tatt når han har blitt så stor? Han spytter ut mme.

Hilsen mor som er sliten av amme-maratonet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pumpet meg i 9 mnd og skjønner godt du synes det er slitsomt.

Martin drikker kun vann til maten.

Skrevet

Nå har bare jeg ammet i 6 mnd, men hvis jeg var deg, hadde jeg rullet inn nå:-) Du har jo gjort en kjempejobb i 9 mndr, og hvis han ikke er så ivirig uansett, kan det jo være greit å bare avslutte.

Det hjelper ofte å bytte merke på mme'en, Hipp sin er bl.a. søtere på smak, slik at mange barn liker den.

Ellers kan du vel bare gi vann, som Martin kom ..... sier.

Skrevet

Melk til alle måltider tror jeg ikke at han trenger. Utpumpet melk for eksempel morgen og kveld, hadde sikkert vært veldg greit å fortsette med ideelt sett.

Må bare si at jeg beundrer deg for innsatsen! :)

Skrevet

Hvis du ikke stresser alt for mye med pumpingen, ville jeg fortsatt med mm til David er 12 mnd...ikke fordi jeg er superammer selv, men fordi begge mine gutter ble forkjølet og fikk ørebetennelser etc. bare uker etter at jeg sluttet å amme. Har klokketro på de antistoffene!!

Jeg hadde bare melk i 4,5 mnd til førstemann og 9 mnd til andremann. Jeg pumpet og pumpet minst 4 ganger pr dag i 7 mnd til sistemann(pluss økedager med hver time i et par dager) men det ble tomt uansett.

Forslaget er å pumpe slik at du kan gi evt nattmat, en flaske om morgenen og en om kvelden. Vann til måltidene. Det høres ikke ut som du har problemer med melkemengden, så da blir kanskje det mindre slitsomt?

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Det høres lurt ut det med pumpet morsmelk morgen og kveld. Nå er det jo slik at melkeproduksjonen går veldig opp og ned, kan være stappfullt på morgenen, og nesten tomt på ettermiddagen, merkelig det der... Det er ingen sak å pumpe meg når det kommer mye ut, men det er veldig slitsomt når jeg må bruke en halvtime på å få ut 50 mL...det er det sikkert flere som har opplevd ;)

Skrevet

Må bare si at jeg har aldri greid å pumpe ut mer enn to dråper!

Skrevet

Hehe, unskyld moo, da skal jeg ikke klage ;)

Skrevet

Hehehe, bare le du!

Men helt alvorlig, det er jo derfor jeg alltid sier til folk at de ikke skal bedømme melkeproduksjonen sin etter hvor mye de greier å pumpe - babyen er heldigvis utstyrt med mye bedre "pumpekapasitet" enn noen pumpe. Jenta mi ble rund og god på morsmelk rett fra kranen, men pumper jeg, kommer det ingenting!

Skrevet

Jeg gir bare pupp tidlig morgen, formiddag ,kveld og en gang på natta. Han får vann til måltider. En eller annen gang må man jo trappe ned, og disse ungene sier jo ifra selv.. guttten min er ikke interessert i pupp på dagtid, bortsett fra før formiddagshvilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...