Gå til innhold

Skal til Frankrike, hva kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal på romantisk tur til Frankrike, gleder meg veldig men jeg er bekymret for hva jeg kan spise.. Kan jeg ikke spise salat ute på resturant, ikke på Mcdonalds engang? Har dere forslag på hva jeg kan trygt spise, hva levde dere på når dere var i utlandet (dere som har vært der under graviditet)

Er det forresten noe annet jeg tenke for utover vanlig reiseforsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsikre babyen da om du vil det..

Du kan spise salat ja, og mcdonalds maten skal jo være den samme over alt stort sett..Iallefall i europa.. Bare vær forsiktig med kjøttet..Og kjøp vann på flaske:) Også denne parmaskinka og parmesanosten skal visst være litt skummel noen ganger..Jeg skal til Kreta, Riga, Frankrike selv jeg..på 2 måneder;)

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med salat. (Spiser ikke salat jeg ikke har vasket selv i Norge engang, kanskje hysterisk men...)

Ellers kan du spise alt som er gjennomstekt, eller kokt. Dropp all spekemat og vær forsiktig med kjøttpålegg generellt. Parmesan og vanlige oster (Type gulost/gauda etc) kan du trygt spise. Mozarella dersom den er pastaurisert, noe som forøvrig gjelder alle melkeprodukter. Alle type muggoster som Camenbert, Brie etc skal du også holde deg unna... Les mer på

www.matportalen.no

God tur og kos deg masse!

Skrevet

Jeg skal til Paris snart :-)

Er ikke så overnøye jeg da, spiser det meste i Norge. Vi kan jo iallfall spise mye brødprodukter og syltetøy.. Jeg vurderer å ta m meg knekkebrød og peanøttsmør eller noe..Får litt lett vondt i magen i utlandet.

Husk støttestrømper til flyturen! Tror vi kan leve ganske normalt, vi ser jo f.eks om kjøttet vi kjøper ikke er godt stekt..

God tur! Kos deg!

Skrevet

Jeg har akkurat vært i Nice og spiste det jeg hadde lyst på. Jeg var da 13 uker på vei, ingen problemer og hadde en kjempe fin tur :-)

Skrevet

flott :)

Jeg reiser til Paris på torsdag.. godt å vite hva som bør unngåes.. :)

Skrevet

Heisan! Har ikke fått tittet innom her før nå,tusen takk for svar og god tur til dere andre som skal ut å reise:) Var forresten i dag å kjøpte støttestrømper til flyturen, så dyre sokker har jeg aldri hatt; 180 kroner og det var de billigste!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...