Gå til innhold

Rare lyder om natten! (krupp?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til lager gutten min så rare lyder om natten.Hæse pustelyder,vanskelig å forklare.Noen andre som har det sånn?

Han er bare 4 uker,men jeg er redd det kan være tegn på krupp/falsk krupp.. pappaen hans hadde falsk krupp da han var liten. Vet ikke om det er arvelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han forkjøla da? Min gutt hadde krupp men da var han 10 mnd, det kommer som et anfall. Er veldig lett å kjenne igjen da det høres ut som de bjeffer som ei bikkje når de hosten, også puster de veldig rart. Går over hvis du f.eks tar barnet ut eller at det får puste inn kald lutt på en annen måte. Det er et virus på stemmebåndene som forårsaker dette, Det tetter seg aldri helt igjen men det kan være nødvendig med besøk på sykehuset hvis ikke anfallet gir seg. Det er ikke arvelig.

Høres ikke ut som det er det for din sønn, de har nå så mange rare lyder når de er så små. Og krupp er ikke noe de har av og til...

Men hør med helsesøster neste gang du er der

Skrevet

han hoster ikke, lager bare disse rare lydene. har sammenlignet lydene med sjøløve,hest,ja diverse dyr. ikke hund da, og han hoster ikke.Det virker som det er i innsovnongsfasen dette skjer, da han puster helt stille etter en liten stund.

får høre med hs neste gang.men babyer lager jo mange rare lyder ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...