Gå til innhold

Morsmelk på flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av diverse årsaker er vi etterhvert avhengig av å måtte gi småtten pumpet mm fra flaske. Noen som har tips til når vi kan prøve dette, og hvordan vi bør gå fram? Småtten er to uker gammel nå, og ammingen har gått veldig fint fra første stund. Men jeg vil jo ikke prøve flaske for tidlig dersom det kan ødelegge for ammingen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke håp for puppen? Skal du bare ha pause kan det være lurt med koppmating i perioden. Da slipper du sugeforvirring og masse problemer. Les om det på ammehjelpen.no a-å.

Skrevet

Hei! Medela har en kjempefin "kopp" som kalles soft cup, den er veldig fin å mate med, du slipper alt sølet med vanlig kopp. Da slipper dere å ødelegge for ammingen. Den kan bestilles på apotek.

Skrevet

Siden ammingen har gått så bra fra første stund som du sier, så kan jeg ikke skjønne at det skal skjære seg selv om han får flaske av og til. Vi måtte også gi mm på flaske i blant da jenta vår var så lita (og enda tidligere faktisk), fordi hun ville ha mat absolutt hele tiden. Hvis jeg skulle dra i butikken og handle middag, måtte pappaen ha en flaske klar;-)

Vi passet bare på å bruke "slow flow" sutter, sånn at hun ikke skulle synes det var mye lettere å drikke av flaske enn av pupp. Det tror jeg er viktig.

Tror det er verre når man strever/har strevd med ammingen, da må man kanskje være mer forsiktig for å unngå sugeforvirring. Nå er jeg ingen ekspert, men har hørt (på sykehuset tror jeg) at man godt kan prøve både flaske og smokk når ammingen er etablert.

Skrevet

Hei :-) Det sies jo at man ikke bør prøve flaske før ammingen er velstablert da de små kan komme til å foretrekke flaska fremfor puppen. Jeg er nødt til å gi pumpet mm på flaske fordi vesla på 2 uker ikke vil ta puppen, og etter x antall jordmødre og eksperter har prøvd så er de også enige om at flaske nok er tingen for oss (men den satt langt inne hos de skal jeg si deg ;-)

Jeg prøver sporadisk med puppen, men hun vil ikke og blir bare helt vill. Mulig det er kjørt allerede, men det er viktigere å få i henne mat enn at det absolutt skal komme fra puppen synes jeg.

Skrevet

Småtten min er tre og en halv uke gammel, og jeg har begynt å introdusere han for smokk og flaske da han suger godt på puppen. Jeg pumpet meg ca en time før han skal ha mat, og så gir jeg han det på flaske når han er sulten. Neste måltidene ammet jeg igjen. Tar det sånn litt om litt. Tror ikke for min sønn sin del att sugeforvirring blir et problem. Men kopp, som enkelte nevner her er jo en grei løsning. men tar litt tid å gi ungen 60-80 ml melk med kopp.. prøv deg frem og finn den løsningen som er best for barnet og deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...