Gå til innhold

Intervaller mellom måltidene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ukes gamle baby vil ha pupp hver 2-3 time hele døgnet. Det er sikkert individuelle forskjeller, men hvor lenge kan jeg regne med han vil ha mat så ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 3mnd og en uke og vil ha pupp sånn ca hver tredje time ennå.. går noen ganger litt lenger og andre ganger litt kortere..

Skrevet

har jente på 2,5mnd. på dagen vil ho ha pupp kvar 2.time, om natta ammer eg 2-3 ganger.

Skrevet

Har ei jente på 7 mnd, og har nylig skjønt at vi har hatt for kort tid mellom måltidene (pupp, noe grøt, brødskive, frukt). Hun har ikke villet spise, og mor sååå frustrert atte... men nå når vi har MINIMUM 3 t mellom måltidene, så spiser hun som en kar, og sover bedre på natta.

Da hun var rundt en mnd spiste hun vel omtrent like ofte som din baby. på natta noe sjeldnere.

Skrevet

Sånn holdet veslemor på (som HIs baby altså) til hun var ca 2 mnd...

Da v ar det lettere å få lengre tid imellom... N kan jeg "tyne" henne i opptil 6 timer på dagtid, men det er bare om vi er ute og triller osv. Da glemmer hun tydligvis at hun er sulten, merkelig baby:p

Skrevet

4 mnd her og ammer hver 2-3 time. Det er imidlertid ikke så travelt lengre som det var da hun var mindre. Da brukte hun så laaaang tid på et måltid og syns ikke jeg gjorde annet enn å sitte der med puppen liksom. Hun skulle ha mat hver 3 time, brukte 1,5 time på å spise og da var det ikke mere enn 1,5 time igjen. Ikke mye tid tilovers. Men nå bruker hun 10 minutter på et måltid, på natta enda mindre tid så ikke på langt nær så mye pes.

Det er helt vanlig at de bruker lang tid først og kortere tid på måltidet når de blir litt større, så hver 3 time er ikke så mye ork om noen mnd. Bare vent:)

Skrevet

Hm, det er veldig individuelt ja...min gutt sov 4 timer om natten da han var nyfødt, 7 timer da han var 7 uker. På dagtid er det anbefalt å gi mat hver 3. time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...