Gå til innhold

Kiroplaktor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har kjennskap til kiropraktor - gravid.?

Jeg har pleid å gått til kiropraktor for å "knekke" opp hoften min og kjenner det virkelig er på tide nå, men er usikker på om det er lurt.. uke 23..

Bør jeg være forsiktig, eller kan kiropraktorer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor er tingen!!! :)) Er det noen som kan dette, er det kiropraktoren! Bare gå og fortell ham at du er gravid, og om du evt har bekkenløsningsplager... Jeg har allerede vært tre ganger i januar, og jeg må tilbake denne uka, fordi jeg er helt fastlåst! ANBEFALES! :) Lykke til og god bedring.

Skrevet

hei, har en del bekkenplager, gikk først til kiropraktor, men jeg fant ut at dette ikke hjalp, dessuten fikk jeg veldig vondt i magen når jeg lå på benken...Min jordmor og fastlege anbefalte ovehodet ikke kiropraktor, begge mente at dette ikke var bra når mann gikk gravid...

sist jeg var hos kiropraktor slet jeg med vondt i magen i 2 dager...jeg kommer ikke til å gå til kiropraktor mens jeg er gravid...

Skrevet

Er jo da manuell terapeut - fysioterapeut med videreutdanning. I Tromsø har vi en av de fremste spesialistan innen bekkenløsning, som er en manuell terapeut. De knekker også opp, dersom du trenger det.

Jeg var hos han spesialisten mellom disse svangerskapene, og jeg trur nok det er pga det at jeg har vært så bra i bekkenet som jeg har vært hittil. Var å gled på isen, og har tydeligvis fått det nå, så jeg vurderer å kontakte han igjen. Manuelle terapeuter kan skrive henvisning sjøl, så du trenger ikke henvisning fra lege. Kjekt!

Skrevet

Når en i utgangspunktet har bekkenlåsninger en går til kiropraktoren for, er det jo bare til hjelp. Og jeg vil ikke si at legen er rette person til å spøøre om å gå til kiropraktor, da, iallefall de legene JEG har prata med, ikke anerkjenner kiropraktorens jobb. Jeg gikk til legen pga smerter i hofte/nedover foten, og siden legen ikke "fant noe" på undersøkelsen, ble jeg hjemsendt med beskjed om å komme tilbake hvis det ikke ble bedre. Det ble det salvsagt ikke, da låsninger ikke går bort av seg selv... Da jeg ringte legen fordi jeg hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå over stuegulvet, engang, fikk jeg beskjed om at hun ikke hadde time før 6 dager etterpå!!! Da bestemte jeg meg for å dra til kiropraktor. Det var som et mirakel; jeg stavra meg opp trappene, og da jeg gikk derfra, gikk jeg løst og ledig ned trappa! Etter 5 behandlinger var jeg helt god!

Dette er litt over 2 år siden. Gikk i lås igjen i januar i år, og dro tilbake til kirop. Hadde da også plager med hodepine, noe jeg fortalte ham. Fikk da vite at i tillegg til at jeg har låsninger i bekkenet, hadde jeg flere låsninger i rygg/nakke. Han behandla meg, og etter 1. behandling var hodepinen fullstendig borte!!! Så for meg funker det supert å gå til kiropraktor, og hvis jeg ikke går dit denne uka, klarer ikke jeg å gå på jobb på gud-vet-hvor-lenge...

Så det er ikke nødvendigvis en uting å ta kiropraktisk behandling....

Skrevet

Kiropraktoren har jo også fått opplæring i å behandle gravide, så jeg hadde ikke nølt med å ta en time. Gikk til kiropraktor pga bekkenlåsninger, og hadde veldi god hjelp av dette. Og når det gjelder rygg, nakke, ledd o.l så har jeg 150% tiltro til kiropraktor og 10% tiltro til leger, de stapper deg jo bare full av betennelsesdempende og muskelavslappende likevel, og det hjelper jo ikke på lang sikt.

Skrevet

Helt enig!!! Jeg jobber selv i helsevesenet, og har altfor mange ganger sett at legene gang på gang tyr til symptomatisk behandling, i stedet for å ta seg tid til å prøve å finne ut hva problemet er. Det kan av og til virke som om de er redde for at de skal bli arbeidsledig hvis de finner ut hva som feiler folk, og behandler dem for det konkrete problemet..! (Unnskyld at jeg virker som om jeg er sinte på alle leger, men det er jeg IKKE, bare litt oppgitt over at mange ikke tar jobben sin på alvor, tilsynelatende...)

Skrevet

Er jevnlig hos Kiropraktor, jeg... og har ikke tenkt å slutte med det enda :-) kjenner jo hvor godt det hjelper!! Bare pass på å fortell at du er gravid, så tar han/hun hensyn som bare det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...