Gå til innhold

Hårsåre mme'damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi som er så heldige å få til ammingen ikke få si noe om det?

Skal ikke amming kunne diskuteres her inne?

Skal ikke HS og sykehus informere om amming, eller forskning publiserer bare fordi det er noen som IKKE får det til, og stakkars de!! De MOBBES jo!!! nei ærlig talt! Skjerp dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært greit å ikke være anonym, så kanskje vi kunne fått til en ordentlig diskusjon omkring dette? Hvorfor er det ingen som starter disse innleggene som tør å stå for det de mener? Blir litt oppgitt...

Skrevet

Kan vi ikke bare være takknemlige for mme? Hva skulle man gjort uten??

Selv ammer jeg fullt, og har klart meg uten mme, og forstår ikke helt alle disse "agressive" innleggene om mme vis a vis amming...

Gjør de som fungerer for deg og ikke bry deg med alle andre sier nå jeg, og det gjelder ikke bare amming...

Skrevet

Her inne er det jo de som ammer som hetses, så dette ammepresset det snakkes om er ikke det jeg merker mest til her nei...

Det er noe med å ta alt i verste mening. F.eks, hvis jeg skriver "Rødvin er godt :-)" vil ikke folk automatisk tolke det som "Hvitvin er fælt, og alle som liker hvitvin er dumme dumme mennesker". Men står det i en artikkel at "mm er bra" tolkes det straks til "mme er ille, og alle som gir det er dårlige foreldre".

Skjønner ikke dette jeg, men de som overreagerer sånn sliter kanskje litt med vonde følelser i forhold til amming. Så det beste er kanskje å jatte litt med, eller bare overse disse "ammehater"-innleggene. Det kan jo være at de usaklige angrepene på alle som ammer føles godt der og da, uten at de egentlig går rundt og er så negative til folk sånn i det daglige. Jeg håper i hvert fall det for deres skyld.

Det viktigste er at man gir ungen sin mat, ikke om den kommer fra flaske eller pupp. Om man gir mm eller mme har ingenting å si for hvorvidt man er gode foreldre eller ikke.

Skrevet

O my god, nå er det sikkert hundre og ørtiende gangen dette diskuteres her inne, kanskje jeg har vært her litt for lenge...

Skrevet

Kan man ikke diskutere ordentlig selv om noen av de som skriver her er anonyme? Jeg mener at det er innholdet i innleggene som teller, ikke underskriften.

Min holdning (med nick, siden det tydeligvis er viktig :-) ):

La de som ammer amme, uten å bli beskyldt for å være hysteriske og bedrevitende, og la de som gir mme gi mme i fred, uten at de skal beskyldes for å gjøre noe galt heller :-)

Jeg har faktisk aldri hørt noen (bortsett fra "forumtroll" her inne da) si noe negativt om de som gir mme, og jeg tror ikke denne "hetsingen" av mødre som gir mme er så utbredt som enkelte skal ha det til. (Selv om det selvfølgelig fins idioter som slenger stygge kommentarer til alt og alle).

Derimot sies det jo en del stygt (i leserinnlegg, debatter på TV og generelt i diskusjoner osv) om mødre som ammer offentlig, eller som ammer etter fylte ett år. Men det er forsåvidt en annen debatt.

Skrevet

Jada, for min del kan man fint diskutere selv om HI er anonym. Det er bare det at et veldig ofte blir brukt mot HI fra de som føler seg truffet og så blir det heller drittkasting om feig HI som ikke tør å stå fram, i stedet for å diskutere det som faktisk står i innlegget.

Skrevet

Forøvrig er jeg veldig enig med deg, *meg* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...