Gå til innhold

Lager man oenskelister i butikker i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for aa hoeres graadig ut, men dette er noe jeg lurer litt paa da vi proever aa faa en liten oversikt over hva vi boer kjoepe/oenske oss i USA og hva som kan vente til vi kommer til Norge. Her i USA er det vanlig at man lager en "baby registry" i en babybutikk med mye av det man trenger av utstyr til barnet. Naar folk vil handle gave kan de evt. kjoepe noe paa den listen, men de trenger selvfoelgelig ikke bruke den hvis de ikke vil. Vi kommer nok til aa lage en liten liste her borte fordi flere av vaare venner snakker om at de vil ha en "baby shower" for oss foer vi drar til Norge i juni--og da kan det jo hende vi slipper aa kjoepe en del ting selv. Det stemmer vel at man ikke bruker slike lister Norge, ikke sant? Siden man naa gjoer det til bryllup kan det jo tenkes at man har begynt aa gjoere det naar man venter baby ogsaa?

Uff--det var ikke meningen aa hoeres graadig ut, men det er jo litt dumt aa handle inn masse ting som man uansett kanskje kommer til aa faa i gave naar babyen blir foedt...eller? Bare lurer, siden vi saa smaatt har begynt aa kjoepe inn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i hvertfall ikke hørt om noen som har registrert slike lister, ei heller om butikker som tilbyr slikt.

Jeg vet det er vanlig i forbindelse med bryllup ...

Jeg kan godt forstå at det er greit å "fordele ønskene" så ikke man sitter med 30 bodyer, men som sagt ...

Nå er egentlig "baby shower" en relativt sjelden happening i Norge, men etter det jeg har forstått blir det mer og mer vanlig.

Det vanligste er vel fremdeles å ta med en liten barselgave til den lille (og ev. mor) når man besøker første gang.

Mulig min omgangskrets ikke er av de "hippeste", men de fleste av oss har barn, og jeg har verken hørt om lister eller baby shower i forbindelse med noen av disse barna. (men jeg har lest om noen her inne (i norge) som skal arrangere slikt).

Skrevet

Ikke som jeg vet om."Gruer" meg litt ang det med babyshower, da min amerikanske mamma er fast bestemt på at det er noe hun skal holde for meg her i kristiansand...! Regner med at det er noe ganske ukjent for mange norske? Noen som har meninger om dette?

Skrevet

Ps. jeg følte meg utrolig grådig når vi lagde ønskeliste til bryllupet vårt, så jeg forstår åssen du tenker ...

Det er jo ikke som om du forventer at folk skal kjøpe (ev kjøpe det du synes de bør kjøpe) men som tips til de som trenger det...

Skrevet

Jeg synes i hvertfall det er kjempehyggelig med babyshower. Jeg har vaert paa en god del showers for venninner--ogsaa i Norge, men de har stort sett vaert amerikanere. Man pleier aa ha noen morsomme leker, og saa er det mange fine babygaver ogsaa. Og det er jo ikke saa viktig hva gavene er--det er tanken som teller! Tror du vil komme til aa synes det er kjempehyggelig, jeg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...