Forskeren Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Tror jeg holder på å bli deprimert. Hovedproblemet er vel litt angst i fht fødsel, da jeg har noe ubearbeidet siden sist gang (som endte i hastesnitt). Men skal til samtale på sykehuset i morgen, så det blir vel tatt hånd om. Problem nr. 2 (muligens som følge av problem 1?) er at jeg trøstespiser hele tiden, og har gått opp 12 kg til nå, uke 26. I tillegg bekken-plager, så jeg får ikke akkurat brukt kaloriene heller. Så blir det enda mer stillesittende tid til å spise... Hva skal jeg gjøre? Trenger jeg bare et spark bak? Ser ikke helt løsninger akkurat nå, fortsatt 14 uker til termin, men ser ikke for meg at det blir så mye bedre etterpå heller...
VinterSol+2 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 hm.. kanskje du skal ta tak der du kan selv, til å begynne med? Selvbildet har mye å si ¨på humøret, så hva med å forandre litt på kostholdet? spis frukt i stedenfor digg, og prøv å bevege deg litt, så langt bekkenet tillater det. Har dere basseng i nærheten av der du bor? Lett bassengtrening gjør underverker for bekkenet mitt!! Og for å trøste deg litt i forhold til vekten; veldig mange opplever å gå opp mest mellom uke 18-24/26--- så det at du har gått opp mange kilo nå, betyr ikke at du vil fortsette med samme vektøkning. og 12 kg er jo ikke så mye i den store sammenhengen! Tross alt, bare baby og fostervann vil jo veie nesten 15 kg på slutten! Håper du får noe ut av samtalen med sykehuset i morra. pass på å skrive ned ting på forhånd, så du klarer å få uttrykt alt du vil når du er der! lykke til! oppmuntringsklem!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Uffameg, ikke bra at dette skjer. men bra du er klar over problemet slik at du kan ta fatt på det! Hva med å gjøre noe ekstra for deg selv? Gå på spa eller noe, eller ha en skjønnhetskveld hjemme... Tapp vann og skum i badekaret, barber leggene, på med ansiktsmaske og hårkur... dill og dull med deg selv slik at du føler deg skikkelig fin Gjør det til en vane å alltid ha god frukt liggende. Kjøp inn mango og druer, dette er kjempegodt og fungerer veldig godt mot sukkersug... Fortell om problemene dine til JM og lege, eventuellt snakk med en god venn, partneren din, mammaen din eller en søster/bror, slik at du har noen å få ut følelsene på. (Vær sikker på at personen er klar for å hjelpe deg først!) Svømming er kjempebra mot alle typer muskel og leddsmerter, så det anbefales! Håper du kommer deg etterhvert. lykke til, og ha en fin dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå