Gå til innhold

sulten baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 mndr får mat hver 2 time, om han klarer å holde ut så "lenge". Han drikker rundt 120 ml, er jo ikke så veldig mye, men da er han god og mett og vil ikke ha mer. Men han blir så fort sulten igjen! Dette er litt slitsomt om natta når han våkner minst annenhver time fordi han er så sulten. Jeg fullammer, føler jeg har godt med melk.. men bør jeg gi litt mme i tillegg? Har hørt at de blir mettere av det enn av mm..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er slitsomt. Har hatt det slik med alle tre, men heldigvis blir det noe bedre etter hvert. Og mye bedre etter det igjen;)

En del barn er bare slik, de trenger hyppigere måltider enn andre. Kanskje fordi de fordøyer fortere? Høyere forbrenning? Mindre magesekker? Osv. Det er mange faktorer som spiller inn.

Det er nok mange som ville gitt tillegg, men bare vær bevisst på at det fort gjør noe med melkeproduksjonen din hvis du begynner å gi ham mme.

Du kan forsøke å amme ham oftere på ettermiddag og kveld. Legg ham til så ofte du bare kan, slik at han får spist seg opp litt. I tillegg til det er det også veldig vanlig å ha økedøgn i 3- mnd alder.

Uansett, lykke til!

Skrevet

Kan det være at han er kommet inn i en "ond" sirkel der han spiser så ofte at han ikke rekker å bli skikkelig sulten mellom måltidene, og derfor ikke spiser så mye, og blir snart litt sulten igjen..osv?

Hvis det bare har vært sånn en stund, kan det være økedøgn.

Ville prøvd en stund før jeg begynte med mme.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar begge to:) kan godt stemme at det er økedøgn, for han har helt siden han ble født spist hver 2 time, men først nå den siste uka har han våkna omtrent hver time om natta for å få mat.. men hvor lenge varer disse økedøgnene da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...